Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har lejet et lokale i en salon og nu er den lukket blot 2 md. efter.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp. Jeg har for 2 måneder siden lejet et lille lokale i en frisør salon. Nu er den lukket, men jeg har ikke modtaget nogen opsigelse. Er der nogen som ved hvordan jeg kommer hurtigt ud af min lejekontrakt som har 6 md. opsigelse.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er din udlejeren - salon ejeren  eller en anden indehaver af salon butikslokalerne?

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

min udlejer er ejeren af salonen. jeg har lejet et baglokale til min negleklinik.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Træls situation.

Jeg går ikke ud fra at lejekontrakten nævner noget om at du lejer et lokale i en salon ? Nu er der jo ingen salon mere....så dette kunne være en gyldig opsigelsesgrund. Hvis lejekontrakten nævner salonen er du ok stillet vil jeg mene.

Udgangspunktet er at i har indgået en aftale. indgåede aftale er bindende = 6 måneders opsigelse.

Du kan jo prøve at skrive til din udlejer at du anser lejeaftale for ophævet uden varsel pga bristede forudsætninger. Det må stå klart for udlejeren at du har lejet et lokale i en åben salon med kundegennemstrømning - og ikke i en tom lukket salon.

Du kan læse mere om bristede forudsætninger her:

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=726&indexid=11

Det med forudsætningslæren og bristede forudsætninger er rimelig langhårdet jura - for at du kan komme ud af aftalen uden 6 måneders opsigelse er der 3 betingelser der skal være opfyldt:

1. Det skal have været bestemmende,
2. Det skal have været kendeligt, og
3. Det skal være relevant

Jeg tror ikke du ved en domstol kan slippe ud af lejekontrakten ved at påberåbe dig bristede forudsætninger.  Men det kan jo være at du kan overbevise udlejer om at der faktisk foreligger bristede forudsætninger. Det er jo ikke altid den der har ret, der får ret :-)

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)