Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjernvarme vs. naturgas..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

 

Er der nogle der har kendskab til priserne på naturgas vs. fjernvarme? 

 

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i );

 

 

Mikkel

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det kommer vist meget an på Hvilket fjernvarme selskab der levere der hvor du bor.

nogen FV selskaber er billige og andre ligger sig op af olie prisen

jeg har selv naturgas og er meget tilfreds jeg bruger et sted mellem 12-16k om året på at varme et hus fra 1920 på 146m2

regner med at isolering af 1 sal kan få det ned på 10 max
det eneste der er vigtigt ved natur gas er at ha et ordenligt fyr

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Naturgassen har en "kunstig" pris der er fikseret til olieprisen, dvs. her er ens pris over hele landet.

Fjernvarmeværkerne kan for gamle værker i større byer, være meget billig til ekstremt dyre og skandaleramte  kraft/varme værker i mindre byer. Så der er kun at gå ud og forhøre sig i forhold til fjernvarmeværkerne.

Hvis du vil have billig og miljø rigtig energi skal du kigge på andre energiformer, kig f.eks. på træpiller de koster ca. 50 % af olieprisen.

 

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligger sådan at det er et rækkehus vi kan flytte ind i. Der er en del rækkehuse og de er så lavet med naturgas istedet for fjernvarme.

Jeg har ingen fyr eller andet, jeg har en dims jeg kan dreje på, på radiatoren :-)

Men hvordan regner man så sit forbrug ud ? kan se det koster ca. 8 kr, men for hvad ?

 

Mikkel

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Et boligområde kan være udlagt til en bestemt energiform, tag og ring til teknisk forvaltning og hør. Ofte er det sådan at hvis der er fjernvarme i området, så er der pligt til at aftage denne.

Hvis du ikke har fyr eller andre varmetekniske installationer udover "radiator dimsen", så tyder alt på at du har direkte fjernevarme og det kan ofte være praktisk taget umuligt at slippe ud af.

De 8 kr skal vi lige have en energi enhed på, for at give dig svar. 

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)