Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De 3 Regelsæt til beskatning af Interessentskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for et råd til valg af regelsæt til beskatning af interessentskab:

Beskrivelse af firma: Interssentskab, 3 ejere. It-support firma. (Simpel support og reparation af pc for primært private.) Vi vil arbejde i lokalområdet. Vi indskyder kun meget lav kapital til det mest nødvendige. Vores mål er at opspare kapital til dækning af det som er selve ideen. Vi ønsker en beskatningsform, som giver os mulighed for at opspare flest mulig penge i firmaet uden at udbetale noget til os selv. Så indtjeningen skal primært bruges til udgifter og opsparing til fremtidig investering.Til vores ide skal vi ca. bruge 50.000 kr. Selve "Ideen" vil også holde sig inde for samme branche.

Fremtid: Vi ønsker at kunne udbetale en del af overskuddet til os selv og resten til opsparing. Yder mere med henblik på omrigistrering fra I/S til ApS med opsparet kapital.

Vi ønsker ikke at tage økonomisk risiko som lån. mm., før vi har en fast indtægt i firmaet, og har derfor valgt denne form.

Så nu er spørgsmålet om vi skal bruge personskattereglerne, virksomhedsordningen eller kapitalordningen?

Vh. Jonas Mortensen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas!

I bliver beskattet hver især af jeres andel af overskuddet på jeres personlige selvangivelse.

Såfremt i ikke trækker pengene ud af I/S ´et, bliver jeres årlige resultat godskrevet jeres personlige

kapitalkonti i I/S`et.

I bør overveje at oprette et ApS(80 tkr.) eller SMBA(0 kr.) for at undgå risikoen ifm. den personlige og

solidariske hæftelse i et I/S.

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Mortensen:
Så nu er spørgsmålet om vi skal bruge personskattereglerne, virksomhedsordningen eller kapitalordningen?

Hvad der er bedst afhænger i princippet af den enkeltes egne skatteforhold. I princippet kan en vælge normal personbeskatning, en virksomhedsordningen og en kapitalafkastordningen.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Mortensen:

Beskrivelse af firma: Interssentskab, 3 ejere. It-support firma. (Simpel support og reparation af pc for primært private.) Vi vil arbejde i lokalområdet. Vi indskyder kun meget lav kapital til det mest nødvendige. Vores mål er at opspare kapital til dækning af det som er selve ideen. Vi ønsker en beskatningsform, som giver os mulighed for at opspare flest mulig penge i firmaet uden at udbetale noget til os selv. Så indtjeningen skal primært bruges til udgifter og opsparing til fremtidig investering.Til vores ide skal vi ca. bruge 50.000 kr. Selve "Ideen" vil også holde sig inde for samme branche.

Fremtid: Vi ønsker at kunne udbetale en del af overskuddet til os selv og resten til opsparing. Yder mere med henblik på omrigistrering fra I/S til ApS med opsparet kapital.

Vi ønsker ikke at tage økonomisk risiko som lån. mm., før vi har en fast indtægt i firmaet, og har derfor valgt denne form.

Så nu er spørgsmålet om vi skal bruge personskattereglerne, virksomhedsordningen eller kapitalordningen?

Hej

Som Peter er inde på her, hvorfor tage en risiko på den private del?

Ved stiftelse af et SmbA bliver i alle beskyttet grundet den begrænsede hæftelse. Herudover er det muligt at få udbetalt udbytte og løn, hvis det er nødvendigt, men formålet var jo at få lavet en opsparing.

Stiftelsen af et SmbA koster omkring 2-3.000 + moms, så det skulle være overkommeligt.

Hilsen

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er positiv over for ideen om SmBA´et, er dog lidt i tvivl om proceduren og hvad der vil passe bedst til vores situation.

Jeg har læst lidt forskelligt om selskabsformen her på Amino. Nu skal jeg bare bruge en guide til hvordan jeg præcis og korrekt starter, anmelder osv. denne form for selskab. Der har været givet udtryk for en hvis kompleksitet i denne proces.

 

Vh. Jonas

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige tilføje at jeg snakker om udarbejdelsen af stiftelsesdokumentet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi taler personlig virksomhed så helt klart virksomhedsordningen da kun virksomhedsordningen vil kunne give jer det opsparingselement som du efterspørger. Det er i bund og grund et valg som I selv træffer.

Nu bliver der sagt selskab. Er der overhovedet nogen risiko. Herudover bør partnerselskab måske også indgå i overvejelserne.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skulle da gerne selv kunne udarbejde vedtægter og stiftelsesdokument, så at prisen på 2-3000 + moms er jo ikke korrekt..?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligvis men så kan du jo overveje hvor lang tid du skal bruge på selv at udarbejde disse ting. Så når du forhåbentlig til den konklusion at du selv kan tjene mere på samme tid. Man skal bruge sin tid på det man er god til  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Mortensen:

Man skulle da gerne selv kunne udarbejde vedtægter og stiftelsesdokument, så at prisen på 2-3000 + moms er jo ikke korrekt..?

Hej

Du er velkommen til at prøve, men der er særlige regler og kendetegn i.f.m. vedtægter for et SmbA, som end ikke ´jeg som revisor ønsker at udfærdige.

Der findes flere eksperter på dette selskabsområder også her på Amino, og ja normalprisen for "skræddersyet" vedtægter for et SmbA er de omtalte kr. 2-3.000.

Så vidt jeg forstår er kunsten at undgå, at styrelsen eller SKAT anser selskabet som et ApS alene på grund af vedtægterne, så jeg kan kun anbefale lidt juridisk eller anden eksperthjælp på dette område.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)