Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt selskal til ApS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hej Kleer,

Advokater og revisorer kan også være dyre ikke at bruge. Det er utroligt svært at rådgive om juridiske eller økonomiske forhold med den kompleksitet som din situation indeholder på et netforum.

Tonny - som har været på banen tidligere i tråden - ville jeg anbefale dig at give et ring. Jeg kender ikke Tonny's priser, men det er min oplevelse at han har både tid og ikke mindst overskud til at kunne hjælpe dig et skridt videre. At give Tonny et indledende kald vil næppe koste mange basører.

Henrik

YesJa, du skal være velkommen

Hilsen

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget der undre mig. I dit indlæg går du nærmest ud fra at du går konkurs, du nævner ydermere, at der går fra et ½ til et helt år før det sker. Umiddelbart mener jeg, at der burde være muligheder for at forhandle en løsning omkring dette problem, men det kræver jo væsentlig mere indsigt i det konkrete problem end der er langt frem her. Såfremt du skulle være interesseret i at fremlægge det fulde problem, er du velkommen til at kontakt mig på 98311022 eller 29924519, du kan se mere omkring min virksomhed på www.sag-partners.dk.
Omkring oprettelsen af et ApS og salg af din virksomhed dertil, til den pris du har givet, vil jeg umiddelbart ikke mene at det vil kunne omstødes, såfremt der ikke er tilført en merværdi efter din overtagelse ved  auktionen.
Men vil du være på den sikre sidde, lader du den vurdere af en uvildig fagmand.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kleer:
Jeg kan nok godt skrabe de kr.80.000 sammen til at oprette et ApS, men kan man ikke anvende værdien af butikken som er gældfri og er købt for ca. 160.000

Jeg glemte lige dette forhold. Såfremt du opretter et ApS i din kones navn, jeg formoder det er det samme ApS du senere nævner som køber af butikken. Denne transaktion vil under alle omstændigheder giver dig et krav på din kone som dine kreditorer vil kunne gå efter, uanset om du gør det på den ene eller anden måde.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Harald9000:
Det lyder dog lidt i mine ører som om du går i tanker om at gemme aktiver og dette er jo rent juridisk set en svigagtig handling.

Er det juristen der taler Big Smile - for økonomen her lyder det nu mere som, at der søges den optimale - lovlige løsning.....Wink

Hehe. Synes også jeg har undskyldt flere gange for min barnlige tilgang til livet, som nok skinner igennem i mine indlæg. Denne forbeholder jeg mig nu ret til at opretholde Big Smile

Men apropo, så er det jo selvfølgelig vel ment og mit overordnede fokus er jo, at hjælpe, da jeg tydeligt kan høre, at det er en træls situation. Og jeg mener ærlig talt, at dette blot vil resultere i tabte omkostninger på oprettelse af Aps, som pludselig står tomt. Forøgede sagsomkostninger pga. lange regressager, løn til vurderingsmænd og des lige. Samt måske modvillige kreditorer, som vil gå langt for at få skovlen under en, fordi de føler sig snydt. Tag endelig ikke fejl af at mange folk i den juridiske verden, har en ligeså utilitaristisk tilgang til livet som tal- og skattefolket Big Smile

Det kommer selvfølgelig også an på, HVOR forgældet man regner med at blive. Ønsker man at opnå gældssanering indenfor et overskueligt tidsrum, er det måske rart at få opgjort boet og lukket alle sager vedrørende selskabet hurtigst muligt. Desuden spiller det mht. gældssanering ind i hvilken grad man har vist sig villig til at fyldestgøre kreditorerne i højest muligt omfang og des lige.

Ønsker man at indgå en akkord kan det også være en fordel at få det hele lagt frem på bordet, og på en eller anden måde komme til enighed. Desuden tærrer konkursen på ens kræfter og humør, hvilket er endnu en grund til at få sagerne lukket og komme godt ud på den anden side. Eller er det mig, der er forkert på den?

Men det er sandt som det også blev sagt, at der er mange forhold at tage bestik af, og lidt professionel asistance nok vil være den bedste fremgangsmåde. Mht. underskuddet kan du forresten så vidt jeg ved, fremføre det til fradrag i personlig indkomst så længe det skulle være, eller trække det fra i din kones personlige indkomst for indeværende år, men den må du hellere lige få godkendt af nogle af regnskabsfolkene :D 

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, bare så vi er enige:

Mine kreditorer/kurator kan vel ikke tage min kones værdier, huset står i konens navn, og et kommende ApS i hendes navn vil de jo heller ikke kunne røre 

Har jeg ret i dette eller har jeg misforstået noget

Hvis det er noget med transaktionen med at jeg sælger til min kones firma, uanset købesum, som du mener kan omstødes??, så kan jeg vel bare sælge til f.eks. min far, som derefter kan sælge til min kone - ja det koster lidt i stempel og tinglysning, men hvis det er det der skal til for at den er vandtæt så....

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

kleer:

OK, bare så vi er enige:

Mine kreditorer/kurator kan vel ikke tage min kones værdier, huset står i konens navn, og et kommende ApS i hendes navn vil de jo heller ikke kunne røre 

Har jeg ret i dette eller har jeg misforstået noget

Hvis det er noget med transaktionen med at jeg sælger til min kones firma, uanset købesum, som du mener kan omstødes??, så kan jeg vel bare sælge til f.eks. min far, som derefter kan sælge til min kone - ja det koster lidt i stempel og tinglysning, men hvis det er det der skal til for at den er vandtæt så....

 

Hej

Det der et det vigtige i denne forbindelse er netop, at de dispositioner der foretages, ikke kan anfægtes som værende et forsøg på at unddrage eks. kreditorer eller andre en mulighed for betaling.

Derfor kan tidsfaktoren i.f.m. transaktionerne blive meget afgørende, hvor det så i realiteten er ligegyldigt, hvem du sælger til, hvis det ikke udløser kontante midler. Derimod salg til trediemand med erlæggelse af en købesum i kontanter til bank eller lignende, normalt ikke vil kunne anfægtes.

I forbindelse med sådan en forestående situation opereres også med flere tidsfrister, hvorfor jeg kun kan gentage som tidligere i tråden, at du formentlig vil være bedst stillet med en kompetent rådgivning i denne situation.

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver det jo nævnt at virksomheden forventes at give overskud fra 2011. Spørgsmålet er så om det er tilstrækkeligt til at man vurderer at virksomheden kan fortsætte. Det kan vi ikke vurdere her. Der skal du som det bliver sagt have en advokat og en revisor på.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)