Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for rejseudgifter for familie

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har startet rejsebureau med speciale i Venezuela og skal nu en tur derned med hele familien til sommer. En del af formålet med rejsen er at besøge mine kontakter og se faciliteter an dernede. Hvor mange af disse udgifter kan jeg trække fra i skatten?

Min egen andel må være en selvfølge. Min kone er også inde i projektet og er uundværlig på rejsen da hun er indfødt og taler meget bedre spansk end jeg. så hendes andel formoder jeg også er en selvfølge. men hvordan med vores to børn? Vi skal afsted i en længere periode og har derfor ikke andre muligheder end at tage dem med. Er det begrundelse nok til at deres andel kan trækkes fra?

Og hvilke udgifter kan man trække fra? Flybilletter, dokumenterede udgifter til forplejning og logi? Udokumenterede (manglende kvittering, da der ofte er tale om meget uorganiserede foretagender vi skal besøge) udgifter til forplejning og logi?

 

På forhånd tak.

Mikael

 

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan trække de udgifter fra, som er direkte forbundet med din virksomheds aktiviteter. Det vil sige din og formentlig også din kones flybillet. Når I er ude at rejse, kan I trække diæter fra efter statens takster (http://anettesand.dk/?s=rejse) i stedet for kost og logi "efter regning", og på den måde undgår I problemet med manglende kvitteringer.

Men, men: For det første kan udgiften til at have børn med på rejsen under ingen omstændigheder trækkes fra. For det andet kan SKAT meget vel vurdere, at en del af - eller måske hele - rejsen er en privat udgift, fordi rejsen har turistmæssig- eller rekreativ karakter. Hvis I skal trække rejseudgifterne fra, skal der ligge et effektivt  og dokumenterbart program for rejsen som viser, at I bruger tiden på firmarelevante aktiviteter morgen, middag og aften. Dvs. det er ikke nok med et løst program - altså et møde med en leverandør om formiddagen og så resten af dagen fri.

Måske vil det mest praktiske for dig være at organisere rejsen sådan, at forretningsdelen bliver ordnet i en "klump" i starten af rejsen, og at I så forlænger rejsen med privat ferie. I så fald kan virksomheden betale din og din kones flybilletter frem og tilbage og diæter eller faktiske udgifter i "forretningsrejsedagene", og resten af turen betaler I privat.

Dbh
Anette Sand

 

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

1000 tak for dit omfattende svar. Det var lige sådan et svar jeg håbede på.

Mange tak!

 

Mvh Mikael

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig. Det forhold at børnene er med tilsiger jo i sig selv at der er tale om en privat rejse. Det vil ihvertfald være Skats udgangspunkt også får I ikke fradrag for noget som helst.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er enig med Bent, da det er mere end tvivlsomt, at SKAT vil godkende fradrag overhovedet, uanset argumenterne.

Hilsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)