Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som selvstændig konsulent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det seneste halve år arbejdet med opsøgende kundearbejde i min fritid, og nu skal det være - mit job er opsagt så nu kommer fremtiden til at foregå som selvstændig coach indenfor Personlig Effektivitet.

Jeg har som nævnt været afsted på nogle køreture for at besøge potentielle kunder henblik på opstart af egen virksomhed, og mit spørgsmål er nu om jeg efter registrering hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen, kan registrere disse ture som en erhvervsmæssig kørsel i privat bil, og dermed modtage kørselsgodtgørelse?

Med andre ord; kan jeg overføre omkostninger forud for etablering af virksomhed ind i den efterfølgende drift?

Med venlig hilsen

Allan Jensen

CoachPE

www.PersonligEffektivitet.dk

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have hørt at min revisor sagde at man kunne bruge bilag der går 6 måneder forud for virksomhedsoprettelsen, men det er der nok nogle af revisorerne herinde der kan be- eller afkræfte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Idet disse ture er et led i din kommende buiseness...så ja.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Enig med Peter

Der er ikke nogen egentligt tidsangivelse om, hvor langt man kan gå tilbage med omkostningerne, men er de direkte forbundet med opstarten og påbegyndelsen af virksomhed, så gives der normalt fradrag herfor.

Derfor også ja til trådstarters spørgsmål.

De 6 måneder er mere en tommelfinger-regel, end det er noget fast bestemt.

Hilsen

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)