Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør får I ny energi?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

 

Hvis I i perioder har meget og lave og måske ikke heeelt kan holde det komplette overblik og måske samtidig har en lidt dalende arbejdsmoral, hvad gør i så?

 

Jeg spørger for, at høre om I har nogle gode værktøjer, som I af og til tager i brug når i står i denne situation, hvilket vel ikke er en atypisk situation for selv den dygtigste iværksætter.

 

Vh

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager en fridag hvor jeg laver absolut ingenting ud over at stene tv eller kede mig på anden måde fordi alle andre er på arbejde. Derefter keder jeg mig så meget at jeg har lyst til at tage på kontoret igen :-)

Hvis der er for mange opgaver sætter jeg mig ned og bruger en time eller to på at planlægge og skrive en todo og starter fra toppen. Jeg tillader mig ikke at lave andre arbejdsrelaterede opgaver end dem der står på listen og arbejder kun på en opgave af gangen. Opgaver der ikke står på listen er ikke kritiske og bliver ignoreret for hvis de var ville de stå på listen. Når listen er færdig så ved jeg at jeg har fået alt presserende ud af verden. Jeg sørger for kun at putte ting på listen som er vigtige og som kan beskrives direkte og udføres uden for meget kontakt med andre. Derefter beder jeg om ro fra omverdenen og forklarer folk at de ikke skal forstyrre mig, og så arbejder jeg igenne.

Stresset kommer fra manglende overblik over opgaverne og hvis du er stresset kan du ikke arbejde ordentlig med opgaverne og så bliver de aldrig løst så det er en catch 22 du kun kan løse ved at planlægge hvad der er vigtigt at få lavet før du går i gang, for så længe du har en plan er du ikke stresset.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det er den typiske "kriseløsning" når lokummet brænder på. Mere hverdagsagtigt så sørger jeg for altid at finde tid til at lave noget der ikke er arbejdsrelateret eller gør mig glad hver dag.

Gerne noget der er komplet tidsspilde som f.eks. at læse mærkelige artikler om forskning jeg ikke helt forstår, lytte til podcasts og lydbøger, spille teater/fægte i perioder, jonglere, opfinde en mærkelig ubrugelig dims på papiret, surfe gamle platte citater, tage en hyggesnak med manden bag disken hos den lokale frokost-joint og høre om hans problemer med at være sandwhich-mester osv. Jeg går også altid de 2x3 km på arbejde og hjem igen, og går til alle møder inde i byen som jeg kan.

Det gør at jeg ikke kører fast i en for ensformig tankegang, får talt med andre mennesker, selv de dage hvor jeg bor på kontoret og holder mig i nogenlunde form selvom jeg ikke har tid til at komme i fitnesscenteret så ofte som jeg gerne ville og gåturerne giver et skud sol-energi som mange glemmer at få fordi de ender med at være indenfor alle døgnets lyse timer pga bil-transport og sene gå-hjem-tidspunkter.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar,

 

Rigtig gode inputs ! Tak for dem.

 

Det med at holde en fridag kan dog være svært med en webshop, hvorfra der skal sendes pakker og tages en telefon, men mon ikke man kan lukke telefonen lidt tidligere én dag.

 

Vh

Nicolai

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Start dagen med at sige , du får en god dagYes

vis du starter dagen med at sige dagen bliver dårlige bliver den sikkert også det

Sæt dig mål og gerne positive

Tænkt positive konstant

Skrig du hvor bliver det bare en god dag

Tag pænt tøj , se dig spejlet hvor ser jeg flot ud

Gå i en hyggelig morgen tur

Tag en dejlige morgen kaffe hyg omkring skab atmosfære , der skaber et hjem

Skab en positiv rytme , planlæg 2 gang om ugen du skal hygge dig

Dyrk lidt træning behøver det vilde , med 10 minutter på plus ca. 180 , får frigivet visse stoffer i kroppen der giver positive energi kamp energi , derfor ikke udmattende træning .

Kys din kærest sig hun er verdens flottest kærets

Sig god dag og smil til alle , vær glad og ustråle en energi kilde tænkt , på

Har du spist sundt nok ? En usund kost kan få kroppen på nedgående energi , f.eks. Drikker du meget kaffe , kommer du til at mangle kalium i kroppen som ikke er i vitamin piller så få taget en vitamin og mineral test hos din læge.

Drikker du nok vand 2-4 liter om dagen ?

Naturmedicin f.eks. Ginseng mest genprøvet naturmedicin kan styrke din energi

At den positive energi og tankes kraft psykologiske kræften bruges dog især indenfor elite idræt , med kan også bruges i daglige dagen , dog har almindelige mennesker ikke det mål at blive verdens mester , med en udvidende tankegange mod denne måde at tænke kunne bevirke en positive ny linje i dit liv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny energi fås bedst ved at dyrke motion eller gå på museum, koncert e.l. og tænke på noget helt andet end hverdagens tumlerier. Det er vigtigt at få lidt afstand til tingene en gang imellem.

Hilsen

Soelberg

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det kommer meget an på hvordan vejret er. Men hvis det er "flyvevejr", så har jeg en modelhelikopter stående stand-by i firmaet, hvor jeg så har en tilladelse til at flyve på de åbne arealer bag bygningen.

Men jeg vil så også sige at med det ustabile vejr vi har haft i det sidste lange stykke tid (enten sne/regn - eller også en del vind), så er det meget begrænset hvor meget jeg har fået gjort ud af det.

I stedet er det noget i stil med det som Oscar skriver. Typisk tager jeg et breakoff ved f.eks. at køre op på tanken og vaske firmabilen (den er vidst efterhånden blevet kronisk beskidt), aftale et kundebesøg eller lignende.

/Jesper 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

På den lange bane opretholder jeg et energiniveau ved at forsøge at få masser af inspirerende oplevelser. Det kan være i det små med familien, naturen, kajakken (der dog døjer lidt med ismasserne for tiden), eller det kan være ude i det mere abstrakte med musik, teater, kunst.

På den korte bane elsker jeg små overspirngshandlinger.
Jeg kan godt lide at løse én af mine Rubiks Cubes, og gør det flere gange dagligt.

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For at fastholde min energi, har jeg fundet ud af, at det er vigtigt at have interesser ud over.

Selv spiller jeg fodbold. Til tider føler jeg, at jeg ikke har tid til det, men jeg gør det alligevel.

Når jeg ikke har taget mig tid til at lave noget ud over, så mister jeg hurtigt energien.

 

Det hjælper mig, men kan jo ikke sige, om det er løsningen for dig. Og måske du har fokus på det i forvejen :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)