Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To spam or not to spam??

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.. Hvem ved noget om spam:)

Jeg har en kundegruppe som betaler for medlemskab på en bestemt webside. Hvis jeg nu begyndte at sende mails til brugerne med tilbud for andre tilsvarende produkter, kunne det så kategoriseres som spam?? Det skal lige siges at brugerne IKKE har haft muligheden for at sige nej tak til at blive kontaktet da de oprettede medlemskab..

Hvad så hvis jeg gemmer mail adresser fra tidligere kunder og sender dem tilbud om enten at komme tilbage eller blive medlem på en anden side?

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Kære aminoer.. Hvem ved noget om spam:)

Jeg har en kundegruppe som betaler for medlemskab på en bestemt webside. Hvis jeg nu begyndte at sende mails til brugerne med tilbud for andre tilsvarende produkter, kunne det så kategoriseres som spam?? Det skal lige siges at brugerne IKKE har haft muligheden for at sige nej tak til at blive kontaktet da de oprettede medlemskab..

Hvad så hvis jeg gemmer mail adresser fra tidligere kunder og sender dem tilbud om enten at komme tilbage eller blive medlem på en anden side?

Ja, det vil være spam uanset hvordan du vender eller drejer det i de ovenstående situationer.

For at du må sende reklamemails til dine kunder skal de have haft mulighed for at fravælge det, eller naturligvis aktivt tilmeldt sig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sender mails til folk der ikke har sagt ja tak til at få mails, så er det spam. Når du i fremtiden henter mails, så sørg for at få et ja tak, eller et nej tak fra dine brugere.

Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

og husk at markedsføringsloven snakker om tilbud inden for specifikke genre.
Så :
Du får permission til at sende mail om kaffemaskiner og 3 måneder senere begynder du at sende om gyllespredere også.
Så kan dine mails om gyllespredere faktisk opfattes som spam 

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant. Sad i samme situation den anden dag.

Fra Græsted
Tilmeldt 31. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg er enig i, hvad de andre siger, hvis du sender en mail til nogle om nogle produkter de ikke har bedt om at få information om, ja så må det kategoriseres som spam! Du skal nok også tænke på dine kunders reaktion - jeg får omkring 50 spammails om dagen, og jeg bliver simpelthen så gal i skralden!!! Ligesom jeg også bliver gal i skralden over de sælgere der ringer en op hele tiden!!! Så form mig at se, er der store faldgruber i al for agressiv markedsføring, og balancen er nok svær at finde....

Til dit sidste spørgsmål, vil jeg sige, at hvis du skriver til tidligere med tilbud om at komme tilbage, så vil jeg ikke opfatte det som spam, hvis du spørger dem om den nye side samtidig, så er det lige på grænsen vil jeg sige..... Håber du kunne bruge det til noget Wink

 

Vær et omvandrende kunstværk - T-shirts med motiv

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere gjort det, at jeg sendte nogle personlige beskeder ud til bloggere i mit netværk, som ikke handlede om et tilbud jeg havde, men nærmere om et forslag til et blogindlæg de kunne skrive. D.v.s. at der ingen links var i min besked, men blot et spørgsmål om de var interesserede. Hvis de svarede mig, var jeg jo sikker på at det havde deres interesse, og samtidig fik jeg lov til at sende dem mere materiale.

Alle bloggere var allerede i mit netværk, men fordi den første af de to beskeder havde et formål at gøre bloggerens forretning bedre, uden at det har noget "win" for mig, kan det ikke rigtig være spam. Hvis de så besvarer og vil høre mere om mit projekt, så jeg kan give dem noget at skrive om, sender jeg nogle links med til deres research.

Det er én mulighed.

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian!

Markedsføringslovens §6 står der beskrevet hvordan man skal forholde sig til elektronisk markedføring, du kan selv læse det her http://www.forbrug.dk/Publikationer/~/media/Publikationer/fj07%2000%20pdf.ashx

 

-  Spam er ulovligt og strafbart med bøde - Spam er uønsket reklame, der sendes via mail


- Det er ikke lov at udleje, sælge eller på anden måde videregive e-mail adresse til andre formål end dem du har oplyst

- Der skal stå klart og tydeligt hvad man siger “ja tak” til når man via hjemmesiden tilmelder sig nyhedsbrevet
. Siden år 2000 har det været strafbart for virksomheder at udsende elektroniske reklamer til personer, der ikke selv har bedt om det.

 

Håber dette kan hjælpe dig på vej Christian!

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Spam reklamer via fax var starten på spamlovgivningen og der foreligger domme med kæmpestore bøder,

senere kom e-mailspam.

Men hvad med telefonspam? er det også omfattet? er der nogen der kan svare på det?

Jeg synes ligesom Nicolas i et af de forgående indlæg at det er møj irriterende at blive afbrudt af arbejdet eller et møde når der kommer en telefonsælger i røret ( telefonbogs annoncer , teleselskaber med et "godt" tilbud etc)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

 Det skal lige siges at brugerne IKKE har haft muligheden for at sige nej tak til at blive kontaktet da de oprettede medlemskab..

Hvad så hvis jeg gemmer mail adresser fra tidligere kunder og sender dem tilbud om enten at komme tilbage eller blive medlem på en anden side?

 

Hvis du klart og tydeligt har gjort dine kunder opmærksomme på deres mail kan blive brugt til udsendelse af reklamer/oplysninger om tilsvarende produkter, da de i sin tid oplyste deres mail.... Ja så må du faktisk godt sende tilbud til dem.

Som andre er inde på skal det så være tilbud om produkter/ydelser fra samme varegruppe - dvs. hvis kunden har købt en spade af dig må du reklamere for skovle, river osv....

Du må i øvrigt heller ikke markedsføre andres virksomheder/produkter....

 

Det korte af det lange.... Jo, du må faktisk godt henvende dig til nuværende og tidligere kunder - du skal bare have oplyst dem, i forb. med afgivelsen af deres mail, om at du kan finde på at gøre det.

 

I forhold til den specifikke situation ændrer det nok ikke det store. Jeg har på fornemmelsen, at du ikke har oplyst dine kunder om du godt kunne finde på at sende markedsføringsmateriale via mail til dem? I så fald har Anders allerede svaret 100% fyldestgørende.... Men til andre interesserede er det værd at nævne man faktisk godt må sende mails til folk uopfordret, blot visse betingelser er opfyldt.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)