Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket navn skal jeg bruge til min blog

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hjælpsomme Aminoer

Jeg går og fifler med tanken om at lave en blog. Den skal dreje sig om diverse emner inden for iværksætteri, men hovedsageligt jagten på den gode idé.

Nu er jeg i tvivl om, hvilket navn jeg skal bruge i min blog. Jeg regner ikke med, at bloggen skal have et navn andet end "XXX's blog"

Mit navn er i sin fulde længde Søren Meier Svendsen, hvilket umiddelbart ikke er så skide sexet. Jeg har aldrig haft andre kaldenavne end Svendsen og Sølle(!) (hhv. uoriginalt og skidt) og så bruger jeg "sorenms" til diverse brugernavne og mail-accounts. Men sidstnævnte er vel også svært at gøre til et 'brand¨' a la Mikkel deMib som trods alt kan udtales istedet for Soren-M-S?

Hele mit navn er jeg vist den eneste der hedder og domænet er ledigt, men stadig ikke så sprødt. 

Hvad ville I gøre hvis I havde mit navn? Er "Søren Meier Svendsens blog" det bedste eller skal man inddrage emnet i titlen også? "Søren Meier Svendsens blog om iværksætteri"? Noget helt andet?

Og hvad så med domænet? Hvis jeg inddrager mit fornavn, skal jeg så vælge "ø", "o" eller "oe"? Bør nok have alle tre kombinationer, men bør jeg ikke vælge et enkelt af dem som det jeg bruger fast og have de to andre til at videresende til det udvalgte?

Mange spørgsmål på en lidt rodet måde

Håber I har kreative inputs

Søren

PS: Hvis ikke I har andet at bidrage med, kan I da gætte på hvad fællesnævneren er mellem mit mellem- og efternavn. Ledetråden er danske TV/film :-D

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Hvorfor vil du starte en blog? Forventer du at kunne tjene penge på det?

Mvh den nysgerrige.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville da være rart at tjene penge, men det er ikke målet i sig selv, og tror umiddelbart ikke, at der skal Adsense eller lignende på til at starte med.

Jeg vil starte en blog for at teste mediet, træne min skriftlige formulering, og via videreformulering fordybe mig i emnet og se 'jagten på den gode idé' lidt ude fra.

Det må dermed også meget gerne være en blog der popper op i Google, hvis folk søger på mit navn og dermed være med til at styrke min personlige profil.

Jeg sender meget gerne mit første udkast til min første post på din mail hvis du vil læse mere. Har endnu ikke noget online.

Venlig hilsen

Søren

PS: Jeg hælder mest til sørenmeier.dk (sOErenmeier.dk - sOrenmeier.dk)

 

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Jeg har lige købt domænet www.idécafé.dk. Planen var, ligesom i dit tilfælde, at jeg ville skrive en masse blogposts om 'jagten på den gode idé'. Jeg har imidlertid fået en masse andet skriveri på programmet, og er derfor ikke rigtigt kommet i gang. Har du lyst til at skrive et par 'gæsteindlæg' på idecafe.dk?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Meier:

Det ville da være rart at tjene penge, men det er ikke målet i sig selv, og tror umiddelbart ikke, at der skal Adsense eller lignende på til at starte med.

Jeg vil starte en blog for at teste mediet, træne min skriftlige formulering, og via videreformulering fordybe mig i emnet og se 'jagten på den gode idé' lidt ude fra.

Det må dermed også meget gerne være en blog der popper op i Google, hvis folk søger på mit navn og dermed være med til at styrke min personlige profil.

Jeg sender meget gerne mit første udkast til min første post på din mail hvis du vil læse mere. Har endnu ikke noget online.

Venlig hilsen

Søren

PS: Jeg hælder mest til sørenmeier.dk (sOErenmeier.dk - sOrenmeier.dk)

 

Det er helt klart en god idé at starte op uden reklamer - det vil KLART skræmme en masse potentielle faste læsere væk. Vent 3-4 måneder - så kan du stille og roligt begynde at putte nogen reklamer på :-)

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det kunne muligvis godt være. Men tror gerne jeg lige vil prøve mig selv lidt af inden. Men om en måned eller to måske? Ved ikke hvor travlt du har med at få noget tekst på din side.

Tak for den store tiltro forresten. Har ikke engang lagt mit eget første indlæg online og allerede blevet tilbudt at gæsteoptræde :-D

Alt i alt vil jeg gerne lige prøve lidt mere selv først, og også lige vise dig at jeg kan lidt før jeg siger ja.

Venlig hilsen Søren

PS: Når du skriver din adresse sådan her idécafé.dk giver det rod når man trykker på linket. giver kun en rigtig adresse i min browser når der står http://www.idecafe.dk (Chrome)

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ganske fornuftigt. Du skal være meget velkommen, hvis du en dag skulle få lyst :)

Held og lykke med projektet.

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker.

Er der slet ingen der har meninger om, hvilket navn jeg skal vælge at gøre til "mit navn"?

Og er der ingen der har et bud på sammenhængen mellem mit for- og efternavn? En ledetråd der må kunne hjælpe er 'Vicevært'. Så skal I bare komme titlerne på TV/film :-D

God aften

Søren

 

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Her var lidt ideer til navn:

- meiblog.dk

- vækstblog.dk

- iværksite.dk

- iværkstart.dk

- ivækstblog.dk

Ved om er var noget der fristede, men de skulle i hvert fald være frie :)

 

Mvh Uffe.. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

meiersmod.dk

idefactory.dk (skulle man nok kunne få noget sjov ud af, idfactory er taget)

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)