Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejeloven og indskud tilbagebetaling

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min kæreste og jeg bor i et lejet hus. Huset er nu solgt. Så vi skal selvfølgelig fraflytte fra lejligheden. Men hvor lang tid har vi ? 3 mdr, 6 mdr eller 1 år?

Min søster flyttede fra sin daværende lejlighed, de havde nogle bekendte som overtog lejligheden. De har ikke fået deres indskud tilbage- Hvad kan de gøre? Lejeren vil ikke gøre noget.

 

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Laffen:

Hej.

Min kæreste og jeg bor i et lejet hus. Huset er nu solgt. Så vi skal selvfølgelig fraflytte fra lejligheden. Men hvor lang tid har vi ? 3 mdr, 6 mdr eller 1 år?

Min søster flyttede fra sin daværende lejlighed, de havde nogle bekendte som overtog lejligheden. De har ikke fået deres indskud tilbage- Hvad kan de gøre? Lejeren vil ikke gøre noget.

 

På forhånd tak

Hej

Så vidt jeg husker, så afhænger det af lejekontrakten, især hvis det er tidsbegrænset lejemål, hvor opsigelsesfristen jvf. lejekontrakten er gældende.

Hvis det derimod er almindeligt lejemål uden tidsbegrænsning, så er opsigelsen 1 år fra i modtager denne skriftligt.

Det må dog vurderes nærmere af en advokat eller jurist eller lignende kyndig person.

Vedrørende depositum eller indskud så er der kun en advokat, der kan hjælpe i sådanne sager, men det kan være særdeles bekosteligt at gennemføre. Derfor tilråder jeg for det meste at forsøge at bruge indskuddet til de sidste måneders husleje, så du herefter har fat i den "lange ende", hvis udlejer mener der skal ske udbedring af skader m.v..

Hilsen

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne om opsigelse findes ff. i lejelovens § 83. Endelig sonderer lejeloven om det er et tofamilieshus, ejerlejlighed eller andet i lejer.

Enlige følger der af lejelovens § 87 nogle strenge formkrav til opsigelsen som skal være opfyldt for at opsigelsen er gyldig for udlejer.

Hvad angår depositumet, skal i huske at i udlejer senest 2 uger efter fraflytningen efter fraflytningsdagen jf. § 98 stk. 2 skal reklamere over mangler, som udlejer mener at lejeren hæfter for. Overholder han ikke denne frist skal i have hele depositumet tilbage.

Der er mange formkrav og andre vanskelige regler i lejeloven som gør at det nok i jeres situation vil være en god idé at få kyndig hjælp til. Herunder også til at få depositumet tilbage.

Venlig hilsner

/P

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)