Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anskaffelse af .no domæne

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Nu er det ikke for at ødelægge det gode humør, men den går desværre ikke :)

Det er ikke muligt for din kammerat at købe domænet selvom han er norsk statsborger, da .no domæner ikke kan registreres af private borgere i Norge - disse kan kun registrere navne under .priv.no. For at komme til at ligge på et almindeligt .no domæne er i derfor nødt til enten selv at registrere virksomhed i Norge, eller alternativt gøre brug af en domæneregistrator der tilbyder at stille en norsk virksomhed til rådighed som stråmand (som Martin nævner).

Brug af en domæneregistrator som agent medfører naturligvis noget risiko, så det er et spørgsmål om at opveje fordele og ulemper kontra økonomi ved de forskellige løsninger. Vil i satse stort på Norge burde der vel omvendt heller ikke være noget problem i at betale de penge det koster at registrere en lokal virksomhed, og vil i omvendt ikke satse noget voldsomt på det bør man måske overveje om ikke risikoen er acceptabel. Hvis det skulle gå hen og blive en succes kan i jo altid senere registrere virksomhed i Norge, og så flytte domænet fra domæneregistratoren over i eget navn (i skal naturligvis sikre jer at domæneregistratoren går med til dette først).
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sune Christesen:
Det er ikke muligt for din kammerat at købe domænet selvom han er norsk statsborger, da .no domæner ikke kan registreres af private borgere i Norge - disse kan kun registrere navne under .priv.no. For at komme til at ligge på et almindeligt .no domæne er i derfor nødt til enten selv at registrere virksomhed i Norge, eller alternativt gøre brug af en domæneregistrator der tilbyder at stille en norsk virksomhed til rådighed som stråmand (som Martin nævner).

Tak for rettelsen Sune, jeg beklager jeg s har fejlinformeret, jeg havde ikke lige tænkt over at personen der blev brugt ved os havde egen virksomhed i Norge i forvejen.

Sune Christesen:
Vil i satse stort på Norge burde der vel omvendt heller ikke være noget problem i at betale de penge det koster at registrere en lokal virksomhed
 

Kræver det en fysisk adresse i Norge at have et norsk selskab, eller kan man nøjes med at oprette en postbox? 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Tygsen:

Kræver det en fysisk adresse i Norge at have et norsk selskab, eller kan man nøjes med at oprette en postbox? 

Det kræver så vidt jeg husker ikke en fysisk adresse i Norge at registrere virksomhed der, dvs. du kan få et norsk organisationsnummer med en dansk adresse, men Norid kræver at man har en norsk adresse for at registrere norske domæner. Om de også vil godtage en postboks tør jeg ikke sige, men umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig at der er noget problem i det når blot den er i Norge :)
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)