Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulemper ved ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer i øjeblikket at lave en skattefri virksomhedsomdannelse af mit enkeltmandsfirma til et ApS + Holding.

Er der nogle ulemper ved et ApS i forhold til et enkeltmandsfirma (bortset fra at revisorregningen sikkert stiger)?

 

På forhånd tak for hjælpen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Er der nogle ulemper ved et ApS i forhold til et enkeltmandsfirma (bortset fra at revisorregningen sikkert stiger)?

Regnskaber offentliggøres delvist.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dyrere at lukke et aps end et I/S.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er lidt strengere lovkrav.

Men du slipper for den personlige hæftelse.

 

/peter

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Tommy, Nicolaj og Peter. Alle gode indvendinger.

Jeg faldt netop over en artikel i Erhvervsbladet, der angiver at det nu er betydeligt mere fordelagtigt end hidtil at drive en virksomhed i privat regi frem for i selskabsform. Det fremgår dog ikke tydeligt, hvilke økonomiske fordele der er ved at drive virksomhed i privat regi.

Er der nogen der ved, hvad de hentyder til?

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg for at have 110 % styr på din privatøkonomi hvis du åbner et ApS - for når først enkeltmandvirksomheden er lavet om til et ApS er det SLUT med at låne hvis den halter eller der opstår uventede udgifter i privaten.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Hej,

Jeg overvejer i øjeblikket at lave en skattefri virksomhedsomdannelse af mit enkeltmandsfirma til et ApS + Holding.

Er der nogle ulemper ved et ApS i forhold til et enkeltmandsfirma (bortset fra at revisorregningen sikkert stiger)?

 

På forhånd tak for hjælpen,

Christian

Hej

Nu har du fået flere forslag om ulemper ved et ApS, selv om jeg ikke er enig i dem alle.

Der er dog væsentlig flere fordele end ulemper ved et ApS, særligt i tilfælde med eks. høj indtjening eller begrænset hæftelse.

Hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Er der nogle ulemper ved et ApS i forhold til et enkeltmandsfirma (bortset fra at revisorregningen sikkert stiger)?

Brug et SMBA som holdingselskab med et underliggende Aps og undgå dermed revisionspligten.Smile

Tilmeldt 30. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:

Hej,

Jeg overvejer i øjeblikket at lave en skattefri virksomhedsomdannelse af mit enkeltmandsfirma til et ApS + Holding.

Er der nogle ulemper ved et ApS i forhold til et enkeltmandsfirma (bortset fra at revisorregningen sikkert stiger)?

 

På forhånd tak for hjælpen,

Christian

Tilmeldt 30. Apr 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Christian:
Er der nogle ulemper ved et ApS i forhold til et enkeltmandsfirma (bortset fra at revisorregningen sikkert stiger)?

Brug et SMBA som holdingselskab med et underliggende Aps og undgå dermed revisionspligten.Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)