Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit første erhvervslejemål

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Spe:

Det blir nok svært at få den slettet, men et varsel er vel yderst rimeligt, så udlejer ikke bare dumpende midt i et møde. Det er netop i tilfælde af konflikter denne § går hen og bliver relevant.

Hvis ikke du be'r om det, bliver den ihvertfald ikke slettet. Og hvad skal han overhovedet i dit lejemål? Du betaler for at bo der! Hvis der en vægtig grund til, at han skal bese lejemålet, kan du ikke nægte ham adgang - heller ikke uden omtalte paragraf. I et privat lejemål har udlejer jo heller ikke adgang.

Jeg havde engang en udlejer som ville sikre sig, at vi ikke malede væggene i andre farver end det han havde tilladt og derfor ville på "kig" en gang årligt. - Det kom han nu ikke og var rasende over det. Så at sætte sin lid til at udlejer er et fornuftigt og normalt tænkende væsen, der kan tales med i en konflikt situation - glem det! Sørg for at sikre dig på skrift i din kontrakt og godkend ikke noget, som du selv finder urimeligt.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Hvis ikke du be'r om det, bliver den ihvertfald ikke slettet. Og hvad skal han overhovedet i dit lejemål? Du betaler for at bo der! Hvis der en vægtig grund til, at han skal bese lejemålet, kan du ikke nægte ham adgang - heller ikke uden omtalte paragraf. I et privat lejemål har udlejer jo heller ikke adgang.

 

Hmm, ja du har jo ret, jeg er desværre ved at være presset for tid og plads. Jeg har set på ret meget, prisen er rimelig og lokalet er præcis hvad jeg vil have. Så jeg bliver nødt til at opveje skidt og kanel, hvis han ikke vil give sig.
Skulle det endelig komme til store konflikter, er en billed-rapport ved indflytning vel et rimeligt sikkerhedsnet?
Mvh

 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 102
Fra  Peak Sport Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så faldt aftalen på plads. Ikke med de store sværdslag, blot en sludder om rimeligheden i kontrakten.

Jeg kom ned på 3 md opsigelse
Inspektions §'en blev bibeholdt, men ikke uden varsel og min deltagelse i samme.
Snerydning/renholdelse max 2m fra facaden.
Og mit te-køken og toilet, ja det er sørme færdigt den 1.april!

Så erhvervlejekontrakter de er da til forhandling, i hvertfald i øjeblikket.

Mvh
Steen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tillykke med et godt forhandlingsresultat.

Hilsen

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)