Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør websites være i 1024px?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har brug for lidt hurtig hjælp. Jeg er pt. ved at få udviklet vores side til Stockspot.dk, og da jeg ikke er i stand til den slags selv, har jeg valgt at oursource opgaven. Jeg er fint tilfreds med resultatet indtil nu, jeg synes dog siden virker meget "stor". Det hele bliver en del pænere og overskueligt hvis jeg via min browser zoomer lidt ud.
Jeg sidder pt. på en bærbar med en 15 tommers skærm.

Da jeg skrev til min udvikler at jeg ønsker siden skal være en smule mindre, og dermed fremstå mere overskuelig, fik jeg følgende svar:

"We did it as per 1024px and the site you are showing has been done as per old websites.

Nowadays with Mac and other PCs the computer screen sizes have increased to 17 inch and 21 inch with bigger resolution in that case the site you showed looks very tiny.

Hence we keep it as standard 1024px so that it shows normal in all the screens.

Hope this clears the doubt"

Jeg kan sagtens forstå hans argument, men jeg mener også bare at flere og flere bruger en bærbar som deres primære computer, og der sidder man jo sjældent med 17 og 21 tommer skærme. 
Bør jeg bibeholde siden i 1024px eller få dem til at ændre det?

 På forhånd tak.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sidder med en bærbar med 17" widescreen (1920 x 1200), og herfra ser webstedet ikke for stort ud.

Men man kan ikke gå ud fra at alle ser webstedet fra en lignende skærmopløsning, og derfor mener jeg, at man enten bør lave en mellemting, der tilgodeser de fleste brugeres skærmopløsning - eller (mere optimalt) at lave en skalérbar løsning, som tillader designet at udvide sig efter brugerens skærmstørrelse. Dette kan gøres via CSS.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej lasse

Der er åbenbart delte meninger her på Amino om dette emne, jeg har personligt testet dette emne og kom frem til fgl :

Ønsker man at optimere til 17" skræm med 1024x768 opløsning skal designet være 980px bredt for at undgå sidescroll. Dette skyldes man skal fratrække scrollbaren, nogle mener så at nogle versioner af windows har breddere scrollbare end andre men dette har jeg ikke 100% fastslået endnu.

Dog kan man så via sin stats finde frem til at ens brugere muligvis består af bruger med anden opløsning hvorfra man så må beslutte om man vil have alle med .

Lasse Kjær:
Bør jeg bibeholde siden i 1024px eller få dem til at ændre det?

Jeg vil råde dig til at optimere den til 1024 opløsning så det er en ommer i bredden :)

Håber dette giver mening

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Igen

Jeg ser så i jeres css fil at jeres bredde er 1024px

Hvilket så giver side scroll:

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Quaero og DesignYou: Mange tak for jeres svar.

DesignYou, hvordan formulerer jeg rent teknisk at jeg gerne vil undgå sidescroll, fordi det har jeg nemlig også nu her på min skærm.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan finde en generel statistik for besøgende på de store danske websites på fdim.dk. Direkte link: http://fdim.dk/Statistik/teknik/skaermoploesning

Hvor godt den rammer netop din målgruppe skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men ifølge statistikken sidder langt de fleste med en skærmpløsnings bredde på mindst 1024.
Når man så udvikler en hjemmeside, skal man dog huske at tage højde for scrollbar (som der tidligere er blevet nævnt), og "rammer" som browseren evt. måtte have. Så den reelle bredde af hjemmesiden må ikke være præcis 1024, men lidt mindre (evt. 980 som allan nævner).

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din kommentar Rene, super konstruktivt. Du mener også jeg bør bede dem om at gøre siden mindre i bredden? 

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav hjemmesiden 900 px bred. Så er du sikret at den kan blive set fuldt ud og at den heller ikke virker alt for stor på en 124 skærm.

width: 900 px;

height: 100%;

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:
DesignYou, hvordan formulerer jeg rent teknisk at jeg gerne vil undgå sidescroll, fordi det har jeg nemlig også nu her på min skærm.

Du har et ønske om at optimere din side til 1024 opløsning, din webdesigner/ programmør burde vide det her, du kan evt henvise til denne tråd.

Du er velkommen til at henvise til mig så forklare jeg gerne din mand hvad jeg mener :)

/allan

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet nogle hurtige eksempler på forskellige bredder for hjemmesider, så du nemmere kan danne dig et overblik:
- 930px = http://Vix.dk
- 950px = http://Amino.dk
- 986px = http://TV.com
- 990px = http://DR.dk
- 1008px = http://IMDB.com

Men som svar på dit spørgsmål, så mener jeg du skal få dem til at lave din side smallere end 1024, hvor meget det helt nøjagtigt skal være ved jeg ikke, det kan meget vel afhænge af designet. Så længe det ser pænt ud på en skærm med en 1024px bredde

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)