Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vigtigheden i uddannelse

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Bare helheden i dine indlæg.

Hvis man er opsat på at man vil tjene mange penge og dedikeret nok kan det lykkes for de fleste. Men det er klart at hvis man går og slentrer den og tænker: "Det er jo ligemeget bare vi alle er glade" - så kommer man ikke langt.

Jeg kan ik se, hvor der er den mindste jantelov i mine indlæg... Der er ingen missundelse eller noget der ligner, blot en konstatering af en holdning, som mange unge mennesker har... Og hva har en holdning/drøm med jantelov at gøre?

For min skyld må de gøre hva de vil, det er alligevel dem selv, som i sidste ende må tage konserkvensen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Det lyder jo også meget ideelt. Men verden er meget materialistisk, mig selv inklusiv. Det betyder meget for mig at kunne købe det jeg vil og køre i en fed og hurtig bil.

verden må altså ændre sig og sætte sit forbrug ned alt det unødvendig ting såsom biler , fjernsyn store villaer , hurtige toge vi har jo tiden for os , når man ikke tænker på de materiel goder og man kan cykle og løbe de steder man skal hen , verden har simpelthen for meget forurening derfor skal vi lave det vi vil , med tænke mere på miljøet og fremtiden for denne jorden end kun på penge og penge

Uddannelse skal ikke kun tages for at få at disse materiel goder , med for at få en bedre livs glæde , så lav det du vil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:

Det lyder jo også meget ideelt. Men verden er meget materialistisk, mig selv inklusiv. Det betyder meget for mig at kunne købe det jeg vil og køre i en fed og hurtig bil.

Det gør det nu... Men den dag, man er i problemer eller tingene ik fungere, så er og bliver en bil bare en død ubrugelig ting...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke der er noget forkert i din holdning til det, og hvis du praktiserer dem er det endda rigtig flot.

Jeg løber da også regelmæssigt og nyder også det bare at løbe i natuen. Og synes da ikke der er noget federe end at være på ferie og ligge på en varm strand og nyde vejret. Men jeg synes det er lige så fedt at køre i en fed bil eller spise på dyre restauranter. Og mange af livets glæder kræver penge.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon,

Simon:
Korrekt. Men livet's skole er meget mere effektiv hvis du vil lære at føre en fornuftig samtale.  

Du har ret til dit synspunkt, men når det kommer til stykket er der forskel på hvad man synes er en "fornuftig samtale". 

Jeg har før diskuteret uddannelse på Amino og tendensen er, at aminoerne nedprioriterer området, ofte ved brug af en succesfuld person der ikke har en uddannelse som eksempel. Der findes naturligvis masser af personer uden formelle kompetencer der klarer sig godt, men statistisk er det bare et rigtigt dårligt valg at fravælge en uddannelse.

Når man i en ung alder er tennisstjerne eller vinder X-factor skal man naturligvis forfølge den enorme mulighed det giver, men hvis man sidder på sin flade røv der hjemme og hellere vil tjene nogle penge end at gå i skole, er det bare med at få fingeren ud. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders:

Jeg synes ikke der er noget forkert i din holdning til det, og hvis du praktiserer dem er det endda rigtig flot.

Jeg løber da også regelmæssigt og nyder også det bare at løbe i natuen. Og synes da ikke der er noget federe end at være på ferie og ligge på en varm strand og nyde vejret. Men jeg synes det er lige så fedt at køre i en fed bil eller spise på dyre restauranter. Og mange af livets glæder kræver penge.

Nu har du vel bemærket, at jeg ik har sagt på noget tidspunkt, at den økonomiske frihed er sjov og god... For selvfølgelig er det fedt og gøre ting, som er udenfor normen...

Problemet er bare dem, hvis eneste drøm er at blive rig. Du bliver rig, hvis du skaber noget, eller hvis du har nogle evner, som andre vil købe. Rigdom kommer ik ned fra himlen, eller ind med posten. Det er ofte hårdt arbejde, og det glemmer rigtig mange, som bare dagdrømmer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

 Rigdom kommer ik ned fra himlen, eller ind med posten. Det er ofte hårdt arbejde, og det glemmer rigtig mange, som bare dagdrømmer...

Har du aldrig hørt om Nigera-mails? Zip it!

 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Har du aldrig hørt om Nigera-mails? Zip it!

Haha hvem er blevet rig af at modtage dem? hehe ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Uddannelse er et meget bredt område når det kommer til debat.

Jeg er f.eks. selv netop gået igang med en handels-rellevant uddannelse i år, og det er hvad man gør det til. Jeg vil gerne have en bachelor-grad indenfor et område der interesserer mig, for den simple årsag at jeg gerne vil til udlandet og bo og arbejde, og det er dér uddannelse kan blive et utroligt vigtigt spørgsmål.

En uddannelse åbner så mange døre til udlandet i form af f.eks. entry-positions eller videregående studier på master-niveau.

Et eksempel. En af mine gode venner fik sig en bachelor fra CBS i københavn, han byggede sin cand.merc ovenpå og fik samtidig en trainee stilling hos Mærsk ved siden af cand.merc studierne. Derefter arbejdede han dér et års tid efter endt studietid, for derefter at blive headhunted af Goldman Sachs i London til en position som financial analyst associate, hvor han nu bor på 3. år og tjener 120.000kr om måneden i en alder af 29 år.

Så ja, uddannelse kan godt betale sig hvis man vil, det er hvad man gør det til.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Relevant uddannelse er alt.

Du tjener mere, og du er mindre arbejdsløs med en uddannelse:

http://www.bls.gov/emp/ep_chart_001.htm

Uddannede folk er gladere end uuddannede:

http://write4kids.amplify.com/2010/02/22/the-strong-correlation-between-happiness-and-education/

Især i disse tider er det, hvis man har evnerne, imbecilt ikke at tage en uddannelse - da du også nemmere får job (og dermed igen social sikkerhed og dermed glæde) med en uddannelse.

Det er fint nok at være iværksætter i 8. klasse og synes det er lykken. Men hvis du pludselig ryger på røven (og det gør over 50% af alle iværksættere) så er der altså ikke nogen virksomheder, der ansætter dig fordi du har haft din egen webshop.

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)