Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdspartner – facilitet i shopsystemer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

I øjeblikket arbejder vi på et system, som kan foretage momsnummerverifikationer. Et behov der opstår, når der foretages momsfrie leverancer til kunder i andre EU-lande (B2B).

Hidtil har planen været at lave to systemer. En pc-version, hvor brugeren kan foretage masseverifikationer og en serverversion, hvor brugerens ERP-system kommunikerer med vores server (som foretager og logger verifikationen).

I og for sig kan enhver lave verifikationen automatisk ved et kald til et EU-system, så hvorfor gå ud og tilbyde vores løsning ?

Der er flere grunde:

  • 1. Vi sørger for hele tiden at overvåge EU's system. Ændringer eller forbedringer i dette implementeres hos os og er dermed omgående rullet ud til alle brugerne
  • 2. Vi logger transaktionerne. Det er nu en gang sådan, at skal brugeren efterfølgende bevise, at verifikationen er foretaget, så har data tredjemand kan stå inde for mere validitet end egne data

for bare at nævne et par stykker.

Jeg har fået den tanke, at en sådan facilitet da også må være relevant i shopsystemerne. Og det er den også, se denne tråd hos Magento eksempelvis: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/19712

Det koncept vi bygger forretningen op om er, at pc-systemerne sælges som licenser, medens serverløsningen sælges med en transaktionsbetaling. Denne betaling deler udviklerne af applikationerne (der indarbejdes i ERP-systemerne) og vi. Vi har en færdig app. til SAP klar og er ved at skulle gå i test med den. PC-versionen forventer vi at rulle ud inden for en måned.

Det er den samme model/aftale som jeg har med ERP-folkene, jeg nu leder efter nogle udviklere til fsv. angår shop-løsningerne.

I fællesskab definerer vi, hvad applikationen skal "kunne". Udvikleren laver denne hvorefter vi i fællesskab får den afsat. Det er ikke sådan at jeg skal sidde på min "flade". Mit arbejde starter for alvor når verifikationerne kommer ind.

Hvis du vil høre mere så send mig en PM. Det er lige så uforpligtende for dig som for mig. Kan vi finde fodslaw så tager vi den derfra med alt det juridiske. Du har brug for at have snor i mig og jegbrug for at have snor i dag. Sådan er det nu en gang.

Det eneste jeg lægger vægt på er, at du befinder dig i en forholdsmæssig nærhed af mig (Horsens) så møder ikke kræver en dagsrejse.

Venlig hilsen
Lars Gosvig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke fået et eneste svar:

Måske er jeg en dårlig sælger ?

Måske synes udviklerne ikke forslaget er interessant ?

Måske er der nogen som godt "kan og vil", men ikke holder til i det østjydske ?

Måske har udviklerne ikke tid ?

Vh
Lars

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det er muligt at det blot er mig der ikke kan læse indenad, men måske skulle du specificere lidt tydeligere hvor i fødekæden du ønsker en samarbejdspartner (eller flere):

  • Er du på udkig efter udviklere fra forskellige shopsystemer, der hver især kan implementere servicen i deres system?
  • Er du på udkig efter nogle webudviklere der kan føre din service "til webs", som alle shopsystemer så kan kommunikere med?
  • Eller er det noget helt tredje?

Og en pointer mod hvilket indtjeningspotentiale der er i det for din samarbejdspartner. Ikke at du skal slå fast hvad der kan hives i kroner og øre, men hvordan skal samarbejdet foregå - vil udvikleren få roalty per transaktion, per licenseret adgang til servicen eller hvorledes?

Blot til inspiration til at få lidt flere til fadet :o)

Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Moski2.net

Tak for brandgod indput. Jeg vil prøve at beskrive, hvad det er vi har på SAP.

SAP udviklerne har udviklet en applikation der installeres i brugerens SAP. Applikationen "overvåger" SAP. Når der så eksempelvis skrives en faktura, så sender applikationen automatisk en forespørgsel til min server (er udviklet), der undersøger om momsnummeret findes, svarer tilbage til brugerens system og logger hele transaktionen.

Når svaret "kommer ind" ovre ved brugeren, så afgør applikationen, hvad der skal ske. Er momsnummeret OK, registreres dette blot. Er nummeret ikke OK "slås" en alarm.

Ovenstående er den "fulde model", der kan laves flere variationer herover, både på brugerside og på serversiden.

Det er denne type applikationer, jeg søger samarbejdspartnere til. Der kan være flere anvendelser af svaret - eksempelvis ikke kun at sikre sælger mod momstab (for sælger hæfter for momsen, hvis kunden ikke er momsregistreret) svaret fra serveren kan for den sags skyld også bruges til at automatisere om "der skal tillægges moms".

Potentiale - formelt set alle virksomheder i alle 27 EU-lande, der leverer varer og ydelser momsfrit til kunder i andre EU-lande. Udgangpunktet pt. er, at kunden skal betale et sted mellem 50 øre - 1 kr. pr. verification, der lages på min server og at dette beløb deles 50/50 under forudsætning af, at udvikleren selv påtager sig risikoen for eventuelle fejl i applikationen, forpligter sig til at viderudvikle og fejlrette samt deltager aktivt i markedsføringen.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)