Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtægter -> Udgifter... Hvor meget skal der til før det løber rundt.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil vil som min. skulle bruge 500m2 men forventer at skulle bruge 1000m2 her i byen kan det gøres for 200-350 kr pr m2/år dem vi kigger på står til 325 og vi forventer at kunne presse det til 300 og dele lejemålet op således at vi "udvider" efter 6 måneder.

De 400.000 er incl. driftsomkostninger som el og vedligehold.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener der måske kan komme nogle kreative løsninger på banen, som gør at I ikke har de store udgifter i starten.

Det er ikke for at være "sortseer" men jeg mener det er en dødssynd at starte op på så usikkert et indtægtsgrundlag.

Den ydelse I skal levere kan vel "outsources" da der er mange med øget lagerkapacitet p.t. og hvis det "kun" er 2 kunder til at starte med, så er det vel til at overkomme ved siden af anden beskæftigelse eller ved at hyre "fremmed" hjælp i "fremmede" lokaler.

Uden at skulle kunne sige det med sikkerhed, men så tror jeg I kan have udfordringer med at få etableret kreditterne til etableringen, da banker og andre er klar over den nuværende situation.

Og husk det er hensigtserklæringer, det er ikke det samme som ordrer.

Men jeg håber I finder en god og bærbar løsning der kan give jer en fin indtægt.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pft.

Det budget hænget simpelthen ikke sammen.

Hvis i starter med at give jer selv kr. 700.000,- i løn årligt og bruger kr. 400.000,- på husleje, så går det galt.

Min anbefaling vil være at starte med kr. 20.000,- om måneden hver og en mindre husleje, og så skal i ud og finde nogle flere indtægter.

Herefter vil jeg anbefale jer at tage kontakt til en dygtig rådgiver der kan hjælpe jer med at udarbejde en strategiplan og sætte et realistisk budget op, herunder få lavet et likviditetsbudget.

Et likvidsitetsbudget viser hvor når der er lavvande på kassekreditten og dermed hvor stor en kassekredit i har behov for. Det er jo sådan at selv om i sælger en vare i f.eks. marts måned er det jo ikke sikkert at den bliver betalt ført end i maj måned. Og nogle af udgifterne hober sig op i bestemte måneder. Derfor.

Jeg vil gerne hjælpe dig med budget og strategiplan, du må gerne ringe og få en uforpligtende snak.

held og lykke med planerne.

Anders Mikkelsen

Nr1

http;//www.Nr1-Okonomikontoret.dk

tlf. 2084 8737

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de konstruktive svar....

Vi er 112% klar over at der skal stilles "sikkerhed" for flere indtægter før vi kan sparke projektet igang, det jeg åbner op for med denne tråd er netop at finde ud af hvor meget der mangler før vi kan skyde igang.  Altså kort sagt hvor meget omsætning skal der findes for at dække de faste udgifter.

Lønnen er sat til 2 fuldtidslønninger og så til at dække vikarer/løsansatte i spidsbelastninger.

De faste udgifter er vi helt med på at de skal holdes helt helt i bund og vi har også kig på andre lokaler til en billigere leje, men dem vi er forelsket i er optimale i forhold til samarbejdspartnere.  Men vi er som sagt igang med at se hvad lejen kan presses, et halvt års gratis leje og muligheden for at leje det i små bidder så vi startet småt og udvider når nye kunder kommer ind.

Den nævnte indtægt er lige ledes kun et lavt sat forventet beløb, det er svært at fastsætte en helt præcis forventet indtægt så derfor er denne sat til det vi ved at vi min. vil have på disse to kunder.  Vi er blevet lovet en hvis mængde og hvis vi lever op til vores tidligere standarder så er de klare på mere og mere betyder ikke nødvendigvis et øget behov for lagerplads for os da disse opgaver så vil lukke nogle huller i stille perioder.  Men vi bliver også max presset i spidsbelastningerne, men det er jo charmen ved det hele.

 

Kom endelig med flere kommentarer, vi er her kun for at lære.. Og siden hen lære fra os :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det her beskrevne og de afgivne svar er jeg enig i, hvorfor det må være en klar fordel for jer, at få udarbejdet korrekte budgetter, herunder

Etableringsbudget

Resultatbudget

Likviditetsbudget

Herved vil det give et meget bedre overblik omkring virksomheden, herunder krav til investeringer, beregning af resultat, og sidst men ikke mindst, hvor stor likviditetsforskydninger der er af hensyn til størrelsen af en kassekredit.

Der kan downloades nogle ganske udmærkede skabeloner på www.startvaeks.dk , hvor I kan være rimelige sikre på at få medtaget alle relevante forhold.

Endelig skal I tage en rådgiver med på råd, forinden dette budget skal præsenteres for eks. ne bank.

Til sidst, I bør ikke glemme at få udarbejdet en forretningsplan.

Held og lykke med projektet.

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de øvrige. Det hænger slet ikke sammen og særligt huslejeudgiften og udgiften til lønninger skriger til himmelen. Man må som iværksætter i en situation som denne acceptere at der ikke er løn i det første år.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan simpelhen ikke sætte mig ind i at man kan kommentere på at det slet ikke hænger sammen...  Jeg har ikke spurgt til om man burde springe ud i det på de vilkår som står beskrevet men regner på de faste og variable udgifter for at finde ud af hvilken omsætning der skal til for at dække disse.

Altså hvor megen omsætning skal der findes udover de aftaler som vi allerede er sikret.

Men som en sidenote kan jeg tilføje at på driftsbudgettet er lønnen ændret til 600.000 og lokalelejen til 150.000!

Der kan ikke ændres på udgiften til løn på 600.000 da det er incl. x antal vikartimer i spidsbelastninger.

De "sikre" indtægter beløber sig i ca. 750.000 men der forventes en merindtægt på min 400.000 gennem nye kunder og ikke mindst ved at udbygge samarbejdet med "eksistrende".

Men kom endelig med inputs... 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver er I - mimimum - to personer og der kalkuleres med sikre indtægter på 750.000 kr. Det hænger ikke sammen at bygge en virksomhed på en omsætning på 750.000 kr. for to personer. Særligt ikke når man så samtidig har så høje omkostninger som det I lægger op til. Det var det jeg baserede ovenstående kommentar på.

Nu skriver du så at "opgaven" går ud på at finde ud af hvor meget omsætning der skal findes. Dvs. at opgøre en minimumsomsætning. Så giver det lidt mere mening. Minimumsomsætningen (nulpunktet) er summen af jeres udgifter tillagt en reserve for uventede udgifter men jeg ville da selv være betænkelig ved at basere det på omsætning med nye kunder med hvem der ikke findes aftaler og med ikke-eksisterende samarbejder.    

Men mit bud er at I skal have en omsætning på min. 1.500.000 DKK for at få det til at hænge sammen.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent.

Tak for inputs..  Der er som sagt de sikre indtægter, men skulle da nødigt være de eneste.. For så er der ikke megen fidus i ide'en. 

Vi har da en klar forventning om hvilke indtægter vi kan lave og ser det udelukkende som et stort plus at 2 tidligere samarbejdspartnere har valgt at garantere en min. mængde arbejde som en start som sikrer os en hvis indtægt.  Disse samarbejdspartnere kan medbringe lige så stor omsætning som vi ønsker, men garanterer ordrer for X antal kr. som en start og er villige til at bygge på når vi viser at vi magter opgaven.

Disse samarbejdspartnere vil langt fra være de eneste kunder, disse sikrer os blot en fast indtægt året rundt.

Vi er ved at få de sidste tal fra de "sikre" partnere som kan give os et overblik over "belastningen" pr. uge og dermed også kan regne på antallet af timer i opgaven.  På denne måde ved vi hvor mange huller vi har og kan finde nye samarbejdspartnere som passer ind i disse "huller".

Mange nye kunder vil vi først kunne lave aftaler med når vi er tættere på opstart så indtil da skal vi ha regnet på hvor realistisk er det at finde den "manglende" omsætning...  Og hvilke udgifter følger med denne manglende omsætning.

Så næste skridt er en aftale med en branchekendt revisor som kan se vores tal/beregninger igennem og så vurdere ud fra dennes udgangspunkt.  Denne skal også hjælpe med at finde ud af hvor stor kapital der skal rejses for at kunne gå gennem sæsonudsving osv.

Sidst men ikke mindst... Så SKAL i være kritiske !!  Kom bare med det, det giver anledning til at kigge indaf og vurdere forudsætningerne igen og igen :)

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)