Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed under omdannelse til ApS - hvordan med faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forum,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg er ved at få omdannet til ApS (har haft overskud i 2009 som jeg jvf. revisor kan bruge til at danne et Aps med en skattefri omdannelse). Selve dannelsen af ApS er ikke gennemført endnu - igen siger revisoren at jeg blot skal nå det inden 1/7/2010.

I de sene aftentimer kommer jeg til at overveje hvad jeg skal gøre med en faktura som jeg skal udskrive ganske snart. Bør jeg vente med fakturaer indtil ApS'et er dannet - eller kan jeg bruge nuværende enkeltmandsfirma (og CVR-nummer) til at skrive faktura - hvor ApS'et så senere overtager alt hvad der er i min enkeltmandsejede virksomhed?

Var det forståeligt? Ellers uddyber jeg gerne.

Takker

Belenos

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du udskriver den bare, idet ApS`et jo bliver stiftet tilbagevirkende pr. 1/1/2010!

Dermed overtages alt, hvad der ligger i 2010(indtil enkeltmandsfirma er omdannet) af ApS`et.

/peter

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Belenos:

Hej Forum,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg er ved at få omdannet til ApS (har haft overskud i 2009 som jeg jvf. revisor kan bruge til at danne et Aps med en skattefri omdannelse). Selve dannelsen af ApS er ikke gennemført endnu - igen siger revisoren at jeg blot skal nå det inden 1/7/2010.

I de sene aftentimer kommer jeg til at overveje hvad jeg skal gøre med en faktura som jeg skal udskrive ganske snart. Bør jeg vente med fakturaer indtil ApS'et er dannet - eller kan jeg bruge nuværende enkeltmandsfirma (og CVR-nummer) til at skrive faktura - hvor ApS'et så senere overtager alt hvad der er i min enkeltmandsejede virksomhed?

Var det forståeligt? Ellers uddyber jeg gerne.

Takker

Belenos

Hej

Du fortsætter i din enkeltmandsvirksomhed som hidtil, idet den skattefri virksomhedsomdannelse efter gennemførelse vil betragte perioden fra sidste regnskabsår, d.v.s. 1.1.2010 og indtil stiftelsen af selskabet, max. 6 mdr., som værende sket i selskabet.

Der skulle netop derfor være taget højde for alle forhold i denne sammenhæng.

Hilsen

Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og Tonny,

Jeg ville blot sige tak for jeres input - fantastisk forum at man kan få kompetente svar indenfor så kort tid.

God weekend

Claus

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som at din revisor har godt fat i det. Du kan bare faktuere løs i din enkeltmandsvirksomhed og på det nuværende CVR-nr. Når omdannelsen gennemføres overtager selskabet virksomheden med tilbagevirkende kraft til 1. januar, herunder de debitorer m.v. der måtte være ved overtagelsen vedr. faktureringer der er lavet indtil da.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)