Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man opsige en lejeaftale af Erhvervslokale hvis lejer overholder sin aftale

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej til alle jer kloge mennesker....

jeg står og skal lege et Erhvervslokale og har tænkt mig at lave nogle forbedringer på det af det som jeg selv betaler, men kan udlejer opsige mig hvis han nu finder på han kan tjene flere penge ved at leje det til en anden. håber på hurtig hjælp da jeg snart skal skrive under

 

hilsen jesper

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen står der ikke noget om opsigelse i kontrakten?

Det er ikke unormalt at der i en vis periode er uopsigelighed fra begge parter, hvorefter lejeaftalen fortsætter uforandret med uopsigelighed i x antal år fra udlejers side og med x antal måneder fra lejers side.

F.eks.:

Udlejer giver uopsigelighed i 5 år mod at lejer indgår uopsigelighed i 2 år. Herefter kan aftalen opsiges fra lejers side med 3 måneders varsel til udgangen af en kalendermåned.

Det betyder du kan komme ud af kontrakten efter 2 år men udlejer er bundet 5 år.

Det er normalt at jo længere periode du indgår en lejeaftale for, des billigere er lejen, eller alternativt du kan få udlejer til at give dig lejereduktion i x antal måneder eller betale din istandsættelse eller ombygning.

Men han kan normalt ikke opsige dig med mindre det står i kontrakten. Så hvis der bare står at der fra udlejers side kan opsiges med 3 måneders varsel, så kan han få dig ud 3 måneder efter han har opsagt dig.

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

takker lager salg du ved sku nogle ting smiler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)