Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lokal vækst

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

I samarbejde med partnere, har Virksomhedsguide/undertegnede udviklet en model, der skal sikre lokal vækst i områder/byer udenfor storbyerne.

Her lidt markedsføringsbeskrivelse:

Kan man sige ja til følgende udsagn?

  • Personer der bor udenfor storbyerne har et tættere sammenhold
  • Personer der bor udenfor storbyerne, er bedre til at engagerer sig

Hvis ja, betyder det så også at samme persongruppe, er mere arbejdsomme, hvis mulighederne er til stede, og måske gode til at realiserer projekter…?!

Det mener vi, og derfor har vi udarbejdet en model, der skal gøre sikre at der også sker vækst i områder udenfor storbyerne;

  • Vi finder de lokale iværksætter/initiativtagere, og matcher dem med lokale investorer (Evt. flere investorer i forening)
  • Vi finder de lokale investorer, og matcher dem med lokale iværksætter/initiativtagere
  • Vi udarbejder forretningsplaner og organiserer hele forløbet, fra kortlægning af interesserede investorer, til arrangering af præsentationsmøder, og deltager som uvillig forhandlingspartner
  • Vi sikrer den videre udvikling af virksomheden, og realisering af indhold af forretningsplan/Investor Prospekt

Vores database over potentielle investorer spænder bredt og har mere end xxx emner, og vi udvider den løbende.

Men vi hører gerne fra interesserede investorer, og deltager gerne i præsentationsmøder i lokale handelsstadsforeninger, Lions og Rotary klubber, og lign.

Hvad får iværksætterne og lokale investorer ud af at bruge denne platform, til realisering af projekter?

  • My Local Investment har det fulde fokus på skabelse af lokal vækst, og deltager aktivt i udviklingen af projekterne
  • Vi sparer tid for lokal investorer, som måske typisk har en daglig forretning/virksomhed af passe
  • Vi screener indkomne projekter, og præsenterer kun investorerne for de projekter som har substans, realisme og profit
  • m.m...

Hvad mener I, og hvordan tror I at lokale investorer/velhavere vil forholde sig til sådan et koncept?

Modellen er allerede igang på www.mylocalinvestment.com, men skal udbygges med ovenstående.

Tak.

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor,

Som (selv-udråbt) ildsjæl i et lokalt område, synes jeg jo at din idé lyder rigtig spændende.

Jeg vil tilføje to kritiske (men læs det konstruktivt) kommentarer.

1) Jeg tror du/i kunne have brug for at underbygge Jeres grundlæggende tro på hvordan personer udenfor storbyerne agere. Ikke at jeg er fuldstændig uenig, men det er dog et postulat som skal kunne holde hele vejen hvis konceptet skal have sin berettigelse.

2) Min opfattelse af 'velhavere' og inverstorer i de mindre byer er ofte at deres netværk er meget fintmasket. Forstået på den måde at det er svært at komme med 'konsulent hatten' i hånden og få ørenlyd. Lige i øjeblikket er det jo heller ikke projekter de pengestærke folk mangler, men nærmere projekterne der mangler pengefolkene. Se ikke dette som en show-stopper, men jeg tror det er yderst vigtigt for Jeres projekt at finde ud af en måde/kanal hvorpå I kan komme tæt på denne gruppe og tilbyde dem noget som de ikke allerede synes de selv har i forvejen.

 

Held & lykke med projektet - håber på at høre om Jer i mit lokalområde ;-)

Claus Handberg - http://forretningsplanen.blogspot.com

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Det lyder interessant. Jeg skal ikke gøre mig klog på det - blot håbe at der kommer til at ske noget i Esbjerg/Varde egnen. Jeg har da et - synes jeg selv - interessant koncept, som er meget afhængigt af netværk.

Giv lyd, enten via nyhedsbreve eller PM til mig herinde som det skrider frem.

Held og lykke.

Michael

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus og Martin.

Tak for Jeres kommentarer.

Ang. porstulat; Jeg er enig i at der ikke kan generaliseres over én kam, og det klart at vi skal kunne tilbyde de lokale velhavere noget, som de ikke selv har/kan; Og der tænker vi særligt på den tid som lokale velhavere/investorer har til rådighed.

Lokale erhvervsdrivende/velhavere har uden tvivl et stærkt netværk i forvejen, men jeg tror også at de fleste forretningsfolk (som mig selv), vil kunne genkende værdien af sparring, idéer og kompetencer udefra.

Ved at benytte vores service/model for screening af projekter, vil de lokale investorer, kun blive præsenteret overfor projekter som har en vis realisme og profitabel forretningsmodel. En stor del af tanken, går også ud på at få de lokale idéskabere til at komme frem, og vise hvad de kan. De skal ikke føle sig begrænset af tanken "der er jo intet udviklende erhvervsliv i vores by".

Hvor skal vi så starte? Vores umiddelbare tanke går på at starte i de byer hvor der findes en Rotary/Lions klub. I disse klubber findes i forvejen et stærkt netværk, og netop dette stærke netværk, kan gøre det interessant/muligt at præsentere investeringsprojekter, hvor flere har mulighed for at investere sammen.

Så mon ikke også at vi kan komme til Esbjerg/Varde egnen. Men Michael, hvis dit projekt er interessant, og ikke fuldstændig afhængig af lokale kræfter, kikker jeg gerne på det (U/B) og kan evt. tage det igennem vores i forvejen succesfulde forløb for kapitalfremskaffelse.

Hilsen Thor

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Det var sørme et flot tilbud. Jeg har dog hverken forretningsplan nedfældet eller gjort så meget ud af det endnu. Det er en ekstra service udover min regnskabsassistance/bogholderivirksomhed. Derfor har tiden været knap og projektet kun formuleret i hovedet. Har dog en hjemmeside, www.fokus-leverandoerservice.dk - dog er de seneste ændringer ikke helt med.

Michael

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Det ser interessant ud; Jeg er ikke helt klar over konkurrence situationen på dette felt, men konceptet er absolut let forståeligt, og en mindre virksomhed med ingen eller få personer i administrationen, kan uden tvivl spare mange penge på dit/Jeres koncept.

Samtidig må det også være muligt for dig/Jer at opnå gode indkøbsaftaler med div. leverandører, eftersom du/I kan placerer/henvise flere ordre til leverandøren.

Og en lokal start/forangring, og som supplement til dine/Jeres eksisterende, er nok en god start.

Sig gerne til hvis jeg kan hjælpe med videre forløb.

Hilsen Thor (tm@virksomhedsguide.net)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Tak for de positive ord.

Der er stort set ingen konkurrence på mit felt. Der er nogle databaser og nogle ganske få indkøbskonsulenter. Derudover Dansk Indkøb og Firmafordele, som er meget specifikke med, hvad de tilbyder. Med andre ord føler jeg at jeg har fundet en "legeplads", hvor min service kan tage foskellige retninger. Jeg har de første 8-10 ideer til udvidelse af konceptet, så kunsten går ud på at fokusere og holde fast i konceptet.

Helt konkret har jeg pt. en opgave med at finde leverandører for en dansk webshop efter en prioriteret liste.Når den er færdigbehandlet vil jeg sidde med en viden, som kan have værdi for andre i lignende situationer. For eksempel er der en leverandør, der kun vil have sine varer i 4 webshops, så der er lukket land. Men kan jeg lave en aftale med leverandøren om lige at kontakte mig, hvis de vil udvide antallet eller skifte en af dem ud, kan kendskabet til mig have værdi for webshopsene. Måske det blev for kringlet, men viden er magt og kan jeg hjælpe leverandører med at have deres varer i de rigtige butikker eller omvendt hjælpe butikker med at finde varerne, synes jeg at konceptet holder vand.

Derudover søger jeg hele tiden danske serviceleverandører i lavtlønslande, hvis timer jeg kan få lov at sælge videre.

Jo flere interessante koncepter og firmaer, jeg kender til desto mere interessant bliver jeg for virksomhederne.

Michael

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jeg er enig; Kan du opbygge et koncept, hvor du er formidler mellem begge partner, så tror jeg også at du har en model, der kan være attraktiv for begge parter.

Mvh Thor

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)