Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne penge til aps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan griber jeg det an når jeg  vil låne penge til mit aps, og beløbet skal tilbagebetales med faste månedlige rater - Skal der laves en låneaftale, kan jeg selv lave den - og hvad skal den i så fald indeholde?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver et dokument med hvad der er lånt ud, til hvilken rente og hvordan lånet afdrages.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er umiddelbart ingen grund til at lave en låneaftale når vi taler om et 100%ejet selskab men der bør laves en fornuftig forrentning af mellemregningen. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Hvordan griber jeg det an når jeg  vil låne penge til mit aps, og beløbet skal tilbagebetales med faste månedlige rater - Skal der laves en låneaftale, kan jeg selv lave den - og hvad skal den i så fald indeholde?

Hej

I princippet bør der udfærdiges et gældsbrev med anførsel af rentesats og løbetid samt eventuelt vilkår om indfrielse før tid.

Hvis der ikke udfærdiges et gældsbrev, vil renten typisk blive fastsat til diskontoen + 4%.

Skabeloner til gældsbreve kan du finde flere steder, prøv at google "gældsbrev skabelon".

Med venlig hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Afgørende er jo at der sker en faktisk forrentning. Når det så er sagt er jeg da enig i at et gældsbrev eller en aftale om forrentning af mellemregning vil være at foretrække 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)