Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man skrive om virkelige personer i en bog??

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når skuespillere, politikere, sportsstjerner osv. skriver biografier, så nævner de masser af andre personer i deres bøger. Både levende og døde.

Jeg nægter at tro, at de allesammen har været ude og få tilladelse fra alle dem, de har skrevet om. For det første ville postvæsenet så havde en væsentlig bedre økonomi end det har Wink og så ville der heller ikke være nær så mange bøger på hylderne Smile.

Så hvis man holder sig fra injurier og fornærmende omtale, ikke bryder en tavshedspligt, men måtte have eller fejlciterer folk. så er jeg da sikker på, at man må det. Dermed ikke sagt, at jeg synes, det altid er en god ide. Men som du selv skriver, var det heller ikke det, du spurgte om...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Når skuespillere, politikere, sportsstjerner osv. skriver biografier, så nævner de masser af andre personer i deres bøger. Både levende og døde.

Jeg nægter at tro, at de allesammen har været ude og få tilladelse fra alle dem, de har skrevet om. For det første ville postvæsenet så havde en væsentlig bedre økonomi end det har Wink og så ville der heller ikke være nær så mange bøger på hylderne Smile.

Så hvis man holder sig fra injurier og fornærmende omtale, ikke bryder en tavshedspligt, men måtte have eller fejlciterer folk. så er jeg da sikker på, at man må det. Dermed ikke sagt, at jeg synes, det altid er en god ide. Men som du selv skriver, var det heller ikke det, du spurgte om...

I stedet for at kigge på, hva andre gør og ik gør, så bør man vel følge en simpel regel.

Skriv kun det, som du selv ville synes var fair, at andre skrev om dig. Ville du ik bryde dig om noget, så skriv det ik om andre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

Du har selv lige konstateret i fuld offentlighed, at jeg "synes det er fedt, at få andre mennesker til at se dårlige ud" og at jeg mener, at den gode historie retfærdiggør det (endda med rigtig mange udråbsregn). Det er vel netop en udlevering af mig???

Du aner ikke hvad den omtalte bog handler om og hvem og hvordan de negative indslag om enkelte personer figurerer - og alligevel synes du jeg er et skidt menneske?

1. Det er sådan set dig selv, der har argumenteret på den måde, så det er ikke noget jeg lægger dig i munden.

2. Jeg synes ikke at du er et skidt menneske (Det er noget du lægger mig i munden) - Jeg synes at en handling er skidt, hvis den gør skade på andre. Vælger man så oven i købet, at argumentere for at det er ok, fordi man kun på den måde, kan skrive den gode historie, så er det blot sørgeligt, for søgt og for nemt imo.

Uanset hvordan du vender og drejer det, så indebærer din "gode" historie at nogle af personerne ville blive fremlagt meget negativt, som du selv skriver. Det betyder altså, at for at du kan gøre det du vil, så bliver det skidt for andre - Din argumentation ovenfor er så, at du må indrømme, at du aldrig kommer til at tro på, at verden kan være så unuanceret.

Jeg kan ikke se at du tager stilling til det etiske i at andre skal lide, for at du kan have det godt, og det synes jeg da bør være det første man gør, når man overvejer at skrive en god historie, som går ud over andre mennesker.

...og nej, jeg ved selvfølgelig ikke andet om din gode historie, end det du selv har skrevet. Det er også kun det jeg tager stilling til.

Nå, men nok om det. Vi skal som sagt ikke være enige ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)