Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ressourcer omkring regnskab, moms, enkeltmandsvirksomhed etc

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey gutter - af begge køn

 

Jeg håber, at I kan hjælpe mig lidt her... Jeg er lige startet som frisk iværksætter (af SU mæssige grunde/begrænsninger), og har besluttet at gøre brug af virksomhedsordningen og alt det der. Men det er ved at gå op for mig, at jeg muligvis er ved at komme ud på rimelig dybt vand...

 

Jeg har styr på alt det med strategi og forretningsplaner mv., men øhhm... men alt det, der har med økonomi at gøre, er straks en anden sag... Så for at gøre en lang historie kort, så vil jeg høre, om nogen af jer kende til nogle gode bøger indenfor områderne omkring skat, fradrag, selvangivelse, regnskab, moms etc? Alle de områder, hvor SKAT ellers vil komme efter mig med en våd berlinger og løftede pegefinger...

 

oh ja... og så må det gerne være af den lidt mere læsevenlige type... til  at starte med 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tommy

Prøv at tjekke www.e-conomic.dk

Jeg betaler 149kr. om måneden for den løsning.

Nemt og enkelt fører systemet dig igennem, det du har brug for: Moms, faktura, skat og økonomi.

Der er også andre systemer af denne type, og sikkert også nogle der er billigere.

Mvh.

René

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Men det er stadigvæk et bogføringsprogram som ikke omhandler virksomhedsordningen. Gå på SKAT''s hjemmeside under Ligingsvejledningen eller øvrige vejledninger men lad vær med at forvente dig at du vil forstå det, for virksomhedsordningen er normalt noget folk lader revisoren om.

 

I din situation er ideen naturligvis at du mindsker dit overskud i forhold til SU beregningsgrundlaget ved at opspare indkomst i virksomhedsskatteordningen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg kan anbefale Franciskanerserien, som er en serie af små hæfter, der i et letforståeligt sprog fortæller om ting, som iværksættere har brug for at vide. Om ikke andet så kan det være en start på, at få sat sig selv mere ind i tingene.

 


Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Problemet er formentlig ikke, at finde litteratur men af den læsevenlige stof. Skal du læse dig til at kunne behandle det er det mere eller mindre et helt studie. En rigtig god læsevenlig bog hertil er "Lærebog om indkomstskat" af Aage Michelsen m.fl. Det tager lidt tid at komme igennem, men den er skrevet så dødelige kan følge med.

 

Hvis der er konkrete spg. kan det da være nogen her kan hjælpe. Prøv at komme med dem.

 

Mvh

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
I øvrigt skal du passe lidt på med hvad du gør mht. SU. Det er ikke helt ligegyldigt hvordan du gør det op og behandler overskud

 

Mvh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)