Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed . beskatning mv.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

Tak for jeres svar.. Virksomheden jeg skal lave er ikke kun med henblik på køb og salg af lejligheder, der kommer også en del andet til, køb og salg er bare en enkelt ting der måske skal ske... Det var egentlig også bare for at høre hvordan man præcist gør med de penge man lader stå i firmaet, egentlig ikke lige om det var det ene eller andet man solgte.

vh

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hastoft:
Virksomheden jeg skal lave er ikke kun med henblik på køb og salg af lejligheder, der kommer også en del andet til, køb og salg er bare en enkelt ting der måske skal ske..

Okay Bent,

Så giver jeg mig i forhold til den konkrete tråd - og den teoretiske "nørde-del" kan vi tage udenom....Geeked

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke enig Henrik. For at blive næringsdrivende kræver det man enten personligt eller i et selskab systematisk laver køb og salg. Dvs. der skal mere end én handel til. Det at en håndværker køber en til to ejendomme, sætter dem i stand for derefter at sælge dem med fortjeneste medfører ikke i sig selv næring. Det er jo netop disse som man i praksis oplever bliver uvenner med ægtefællen o.l. eller ikke kan med svigersønnen hvorfor de flytter ind i den nye ejendom et kort stykke tid og så bliver de mærkværdigvis gode venner igen eller pludselig kan de godt med svigersønnen.

Der skal en del til at blive næringsbeskattet ligesom der skal en del til at komme ud af næringsbeskatningen igen.

 

Her tog jeg det for givet at der var tale om enkeltstående køb hvad der tilsyneladende er. 

Selvom du har anden virksomhed vil du stadigvæk ikke kunne få lejligheden ind under da den ikke anvendes erhvervsmæssigt.   

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Her tog jeg det for givet at der var tale om enkeltstående køb hvad der tilsyneladende er. 

Jeg opfattede det som en start på en generel virksomhed med køb og salg. Det at en håndværker pludselig  flytter ind i af sine ejendomme er jo netop for at undgå at der udløses næringsbeskatning. Hvis en håndværker har det som sit erklæret mål at købe en en ejendom med henblik på videresalg er det meget svært at komme uden om næringsbeskatning. Der er da også en del tilfælde, hvor SKAT har opretholdt næringsbeskatning af håndværkeres egne huse selv om det har tjent dem til egen bolig i mange år.

Der skal ikke så meget til at blive næringsbeskattet som der skulle tidligere. Jeg synes også at hvis du skimmer afgørelser i de sidste år vil kunne s,e at der er sket et skred i holdningen.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er forkert på  den Henrik. En næringsbeskattet skal bebo en ejendom i rigtig mange år for at afkræfte formodningen for at ejendommen er omfattet af næringssfæren.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)