Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsamling skal gå ubeskåret?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og læste noget på en side, og blev virkelig sur på nogle af dem, som kommenterede.

Formålet med siden var at samle penge ind til Haiti, hvilket jo er virkelig godt. Så intet der.
Men filmen knækker totalt, da man kom til kommentarerne.

"Pengene skal gå ubeskåret", "hvis pengene bliver brugt på admin eller omk er det svineri", "donationer skal hjælpe dem som er i nød ikke firmaer der hjælper" osv i den dur...

Nu er min tanke. Er folk virkelig så naive, at de tror at penge til et katastrofe område gavner mest, hvis de bare sendes i US-$ sedler i en Boing?
Burde det ik være logisk, at en styring af midlerne og nogle professionelle folk (som self skal have en løn for deres job) gavner sådan en katastrofe meget mere, end uhæmmet donation uden styring og formål?

Det burde ligeledes være logik, at den rette støtte og hjælp selvfølgelig koster noget at planlægge. Ingen arbejder gratis, og professionelle planlæggere/ledere kan vel alt andet lige formidle pengene bedre, end en uden erfaring eller indsigt...

Så er det ik okay, at det koster noget i administration, hvis det blot betyder optimal udnyttelse af midlerne?

Hva mener i?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Folk får jo ren samvittighed ved at sige" jeg støtter haiti med 150 kroner!" "Jeg gør en forskel".

Jeg nægter simpelthen at give penge til Røde Kors, Red Barnet m.m. alle deres "If u dont give is $$ god kills a kitten" kampagner er ikke min kop the. Chefer der har fri dit og dat, har store kontore hvor der ikke er sparet på noget. Ingen tvivl der skal proffesionelle folk til at adminstrere projekter, men de lønninger de får er helt unødvendigt.

Nej den dag der kommer lidt flere strenge krav til sådan nogen organisationer så vil jeg hellere end gerne bidrage. Fri Bil, Telefoni, dyre ejendomme, møbler m.m. Det er hårdt at være Nødhjælps arbejder på kontorene.. Så kan de ældre der står nede i de små butikker få lov til at få en kop kaffe i ny og næ som tak for deres frivilige arbejde for at få et par håndøre ind.. ynkeligt.

 

Jeg så engang inde hos Matas, hvor de solgte nogen stof poser, og på skiltet stod der:

Halvdelen går ubeskåret til ....

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror de fleste dybest set er enig med dig Fashion, men folk er generelt bange for at deres donation skal blive spist op af administrationsomkostninger. Der har været mediefokus på enkelte sager for et par år tilbage, det er nok det som stadigvæk hænger lidt i folks bevisthed.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)