Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum / Regnskab generelt - koorigering af momsafregning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en difference stående i mit regnskab fra 2009, i kolonnen momsafregning. Jeg skyldte en større som i negativ moms tilbage i 08, som først er blevet fuldt afregnet i 2 kvartal af 09 (månedlige betalinger).Jeg betaler ½-årlig moms.

Hertil er kommet renter m.v.

Mit spørgsmål er hvor jeg modpostere en difference på kontoen momsafregning (66900 i Summa).

Som skrevet er alt betalt, og den burde nu stå i 0, men beløbet er bl.a. blevet modregnet i efterfølgende positive momsangivelser fra 2009,1, samt renter er tilkommet - det afspejler sig nu i en difference på momsafregningen.

Nogle tips til hvor jeg kan modpostere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

JensP:

Hej

Jeg har en difference stående i mit regnskab fra 2009, i kolonnen momsafregning. Jeg skyldte en større som i negativ moms tilbage i 08, som først er blevet fuldt afregnet i 2 kvartal af 09 (månedlige betalinger).Jeg betaler ½-årlig moms.

Hertil er kommet renter m.v.

Mit spørgsmål er hvor jeg modpostere en difference på kontoen momsafregning (66900 i Summa).

Som skrevet er alt betalt, og den burde nu stå i 0, men beløbet er bl.a. blevet modregnet i efterfølgende positive momsangivelser fra 2009,1, samt renter er tilkommet - det afspejler sig nu i en difference på momsafregningen.

Nogle tips til hvor jeg kan modpostere?

Hej

Hvis du bruger standardkontoplanen, så er det konto 9990 "Ikke fradragsberettigede renter".

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det alt sammen er renter, skal du modpostere på rentekontoen, men du er nødt til at undersøge præcist, hvad differencen består af. Når du bogfører, kan du så ikke bruge kolonnen "Afstemningskonto", den skal være blank, og i stedet skal du bruge flere linjer til at lukke bilaget med. Hvis du er i tvivl, når du kommer så langt, at du har identificeret, hvad beløbet består af, er du velkommen til at sende en PM til mig, så skal jeg kontere det for dig.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I princippet har Anette ret i sit indlæg, dog er det ufravigeligt, at uanset om det er renter eller gebyrer til SKAT, så er der ikke fradrag for nogen af beløbene.

Med venlig hilsen

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bede om et kontoudtog fra skat hvoraf det fremgår hvad der er tilskrevet af renter og gebyrer mv. Dog skal du vide at sådan et kontoudtog kan være en videndskab at finde hoved og hale i.....Big Smile.

Så jeg hælder også til Tonnys pragmatiske løsning - hvis alt ellers er stemmer så er rest differencen ej fradragsberettigede renter/gebyrer.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

tak for svarene.

Jeg endte med blot at betale differencen af egen lomme - altså smed den på mellemregning, så kan der umuligt blive problemer senere.

Ikke den pæneste løsning, men den virker... og beløbet er ganske ubetydeligt. Skat er glade og jeg er glade - win win :)

God weekend.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)