Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat computer som egenkapital i firma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har kort før jeg startede mit eget firma købt en computer. Hvis jeg skal lave computeren indgå i firmaets egenkapital, er det så prisen med eller uden moms jeg skal regne med.

Torben

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sælge computeren til virksomheden og kan ikke fradrage momsen så vidt jeg ved.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nurnberg:

Jeg har kort før jeg startede mit eget firma købt en computer. Hvis jeg skal lave computeren indgå i firmaets egenkapital, er det så prisen med eller uden moms jeg skal regne med.

Hej

Ingen af delene. Det er dens salgsværdi (Og du skal have en revisor til at lave en revisor påtegnelse, hvor han står inde for at den har den pålydende værdi).

En nemmere måde er at indskyde et tilsvarende beløb i kr. og derefter sælge computeren til virksomheden. (igen, naturligvis, til et realistisk beløb).

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er handelsprisen incl. moms, og husk du kan ikke fratrække momsen.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige... Hvis den er helt nykøbt (og du stadig har faktura på den). så kan du måske blot lade som om at det var virksomheden der foretog kobet i første omgang. på den måde kan du trække momsen fra. nogle gange acceptere SKAT denne fremgangsmåde, men ikke altid.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er hvor kort tid før.

Hvis det er mindre end en måned, og du stadig har kvitteringen - så se om du kan få en faktura udstedt til din virksomhed, der hvor du har købt den. I en del tilfælde acceptere Skat det.

Du skal dog huske på, at der gælder andre (og ofte forringede) handelsbetingelser, når din virksomhed køber den i stedet for dig som privatperson.

Hvis du ikke har stort behov for den som (egen)kapital i virksomheden, vil jeg anbefale at lade den blive ude af selskabet, da du står bedre - især hvis den er købt via nettet.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke helt enig med Claus, men forstår godt hans mening.

Du skal være opmærksom på de nye regler om Multimediebeskatning, hvis du overføre computeren til virksomheden, så kan den sammen med eks. telefon og bredbånd m.v. indgå i reglerne om Multimediebeskatning.

Beskatningen foretages på kr. 3.000/år, men så har du til gengæld fuldt fradrag for omkostningerne til de omtalte udgifter.

Med venlig hilsen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Beskatningen foretages på kr. 3.000/år, men så har du til gengæld fuldt fradrag for omkostningerne til de omtalte udgifter.

Det er også rigtigt - tag det med i overvejelserne.

Man kan jo senere lade virksomheden købe pc'en, når handelsbetingelserne som privat ikke har så stor betydning længere.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov/SALDI:

Tonny Skov Pedersen:
Beskatningen foretages på kr. 3.000/år, men så har du til gengæld fuldt fradrag for omkostningerne til de omtalte udgifter.

Det er også rigtigt - tag det med i overvejelserne.

Man kan jo senere lade virksomheden købe pc'en, når handelsbetingelserne som privat ikke har så stor betydning længere.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Også en mulighed Yes

Hilsen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov/SALDI:

Tonny Skov Pedersen:
Beskatningen foretages på kr. 3.000/år, men så har du til gengæld fuldt fradrag for omkostningerne til de omtalte udgifter.

Det er også rigtigt - tag det med i overvejelserne.

Man kan jo senere lade virksomheden købe pc'en, når handelsbetingelserne som privat ikke har så stor betydning længere.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Bare lige for at slå fast. Hvis det ikke er virksomheden der ejer computeren så udløses der ingen multimediaskat (mm-skat).

Men du kan med fordel, som Tonny også nævner, lade virksomheden købe computeren af dig (til markedspris, altså hvad du kunne sælge den for til andre), samtidig lade virksomheden afholde alle udgifterne til telefon, internet mm. og så bare betale mm-skat.

jeg har endnu ikke mødt nogen selvstændige som ikke havde fordel af at blive omfattet af mm-skatten.

 

Mvh.

Benjamin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)