Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en Grønskolling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har for nyligt startet et website med min partner der allerede efter starten kører over forventninger. Vores produkt er en serviceydelse som kunderne betaler via Pay Pal. Vi har altså hverken oprettet et CVR nr, lavet separate bank kontis eller noget som helst.

Vi skal selvfølgelig betale skat, dog ikke hvis vores indtjening ikke dækker omkostningerne? Skal dette opgives til skat alligevel, og hvordan?

I Pay Pal havde vi muligheden for at tilføje 25% Moms, er det et krav at 25% også skal sendes videre til samfundet + skatten? Og igen hvordan foregår dette.

Hvis i har nogle generelle guides om at starte egen virksomhed med henblik på økonomistyring ville nogle links være perfekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Raadmand:

Hej Amino.

Jeg har for nyligt startet et website med min partner der allerede efter starten kører over forventninger. Vores produkt er en serviceydelse som kunderne betaler via Pay Pal. Vi har altså hverken oprettet et CVR nr, lavet separate bank kontis eller noget som helst.

Vi skal selvfølgelig betale skat, dog ikke hvis vores indtjening ikke dækker omkostningerne? Skal dette opgives til skat alligevel, og hvordan?

I Pay Pal havde vi muligheden for at tilføje 25% Moms, er det et krav at 25% også skal sendes videre til samfundet + skatten? Og igen hvordan foregår dette.

Hvis i har nogle generelle guides om at starte egen virksomhed med henblik på økonomistyring ville nogle links være perfekt.

Hej

Her er par links, som giver et rimeligt udgangspunkt.

SKAT start af virksomhed http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1757326&vId=0

Startvækst . www.startvaekst.dk/forside/0/2 

Det skulle gerne hjælpe lidt på vej

Med venlig hilsen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Raadmand:

Vi skal selvfølgelig betale skat, dog ikke hvis vores indtjening ikke dækker omkostningerne? Skal dette opgives til skat alligevel, og hvordan?

Ved årretsafslutning skal i have styr på hvad jeres omsætning har været og hvilke omkostninger i har haft. forskellen = jeres resultat, hvis resultatet er positivt = overskud skal i naturligvis beskattes. der vil her være tale om alm. B-skat (da i har et intrasentskab).

Hvis resultatet er negativt = underskud, så kan dette underskud modregnes i anden indkomst. dvs. at hvis i har et underskud på 100 kr. (= 50 for hver af jeg, her antager jeg at i ejer lige stor del af virksomheden). og du så har indkomst fra andet arbejde på 200 kr. så kan du trække din del af underskuddet (de 50 kr.) fra de 200 kr. og skal derfor kun betale skat af 150 kr. (hvis du ikke har anden indkomst går skattefordelen ved underskuddet tabt. medmindre at du er gift og din kone har indtægt, for så kan hun bruge underskuddet til fradrag).

Over- underskuddet opgives på din alm. selvangivelse (udvidet selvangivelse). via tast-selv. hvis du i den forbindelse har specefikke sp. så er du velkommen til at vende tilbage Smile

Raadmand:

I Pay Pal havde vi muligheden for at tilføje 25% Moms, er det et krav at 25% også skal sendes videre til samfundet + skatten? Og igen hvordan foregår dette.

Hvis i opkræver moms (har valgt at tilføje 25% moms) så JA, de penge skal sendes videre til SKAT. I vil tilgengæld så også få refunderet den moms som virksomheden betaler når I køber vare, aktiver osv.

Bemærk at hvis i regner med at opnå en omsætning (omsætning, ikke overskud) på 50.000 kr. inden for en 12 måneders periode. så skal I momsregistreres og altså opkræve moms.

virksomheden skal tilmeldes inde på SKAT's hjemmeside under TastSelv-Erhverv hvis i opkræver moms.

Raadmand:

Jeg har for nyligt startet et website med min partner der allerede efter starten kører over forventninger. Vores produkt er en serviceydelse som kunderne betaler via Pay Pal. Vi har altså hverken oprettet et CVR nr, lavet separate bank kontis eller noget som helst.

Jeg ved godt at du ikke i dette citat stiller nogle spørgsmål, men jeg har desv. set en del brande fingrende fordi de har startet noget op med en god ven, bror eller lign. uden at der på skrift, klart er defineret hvem der laver hvad, ejerandel osv. osv.

Jeg vil derfor anbefale at i enten laver virksomheden om til et Aps hurtigst muligt. eller får lavet en meget klar og omfattende intrasentskabskontrat. Offer en time sammen med en advokat og få det lavet ordentligt. lige nu er I de bedste venner, men hvad med den dag hvor den ene føler at han laver alt arbejdet eller hvor i går konkurs eller den ene vil ud af virksomheden eller.. eller.. eller..

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de meget uddybende svar :D

kanon !

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

BTW har vi ordnet det med kontrakten hvilke var en god ide :D

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)