Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af brugt computer fra ikke momsregistreret privat person

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er i tvivl om hvorledes jeg bogfører et køb af en brugt vare fra en privat ikke momsregistret person. I mit tilfælde er der tale om en computer, som skal straksafskrives.

Håber I kan hjælpe.

Mvh.
Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

anders78:

Hej alle

Jeg er i tvivl om hvorledes jeg bogfører et køb af en brugt vare fra en privat ikke momsregistret person. I mit tilfælde er der tale om en computer, som skal straksafskrives.

Håber I kan hjælpe.

Mvh.
Anders

Hej

Denne bogføres som småanskaffelser uden moms, d.v.s. hvis du bruger kontoen for småanskaffelser, skal du huske at undertrykke momsen. Som posteringstekst bør du skrive "køb privat" af hensyn til senere afstemninger.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for det hurtige svar. Glemte at spørge, om den private ikke-momsregistrerede sælger ikke skal/kan udstede en faktura til mig?

Mvh.

Anders

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo kunne dokumentere udgiften overfor skattevæsenet.

Jeg har selv købt brugte ting fra privatpersoner til mit lille firma. Her fik jeg vedkommende til at lave en kvittering med vores vedkommendes adresse, mine firma-oplysninger samt specifikation og pris af det købte. Der skal ikke nogen form for moms-angivelse på kvitteringen. Derudover selvfølgelig vedkommendes underskrift på at det er betalt.

Umiddelbart kan jeg ikke rigtig se, at man kan gøre mere, men det kunne da være interessant at høre, hvad de kloge siger Stick out tongue

Mvh.

Carsten

 

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:

Du skal jo kunne dokumentere udgiften overfor skattevæsenet.

Jeg har selv købt brugte ting fra privatpersoner til mit lille firma. Her fik jeg vedkommende til at lave en kvittering med vores vedkommendes adresse, mine firma-oplysninger samt specifikation og pris af det købte. Der skal ikke nogen form for moms-angivelse på kvitteringen. Derudover selvfølgelig vedkommendes underskrift på at det er betalt.

Umiddelbart kan jeg ikke rigtig se, at man kan gøre mere, men det kunne da være interessant at høre, hvad de kloge siger Stick out tongue

Mvh.

Carsten

Hej

Det er skab den helt rigtige måde at gøre det på Carsten.

 

Mvh.

Benjamin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)