Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg betale med en middag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet en bog (HURRA!) og den søde pige der skal læse korrektur vil helst betales med en middag på en meget fin og dyr restaurant - for som hun siger "hvis du giver mig pengene, vil jeg ikke kunne få mig selv til at bruge dem på det!"

Jeg vil naturligvis gerne traktere, men må jeg det? Kan jeg så trække regningen fra og hvad betyder det for hende rent skattemæssigt?

På forhånd tak :)

Mette

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Well, det er vel bare en forretningsmiddag med en partner - det burde der ikke være noget galt i :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt, hvis overskriften er "forretningsmøde". Det er en såkaldt repræsentation udgift. Jeg vil dog ikke mene det kan være nogen fordel for dig efter som du kun kan få 25 % af momsen refunderet, samt kun har skattefradrag for 25 % af omkostningen.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen E:

Det kan du godt, hvis overskriften er "forretningsmøde". Det er en såkaldt repræsentation udgift. Jeg vil dog ikke mene det kan være nogen fordel for dig efter som du kun kan få 25 % af momsen refunderet, samt kun har skattefradrag for 25 % af omkostningen.

Ja, det var jo det jeg frygtede! Hvis jeg betaler hende, kan jeg trække det hele fra - så det bliver betydeligt dyrere. Hun er det værd og jeg gør det alligevel, men så skal vi måske ikke have så mange retter ;-)

Mange tak for hurtigt svar!

Mette

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan naturligvis også opføre det som løn. så skal hun bare betale alm. skat af beløbet. (an på om hun er selvstændig og sender dig en faktura eller om hun er ansat, vil det være dig der så skal indeholde A-skat). og så kan du trække det hele fra.

Repræsentations omkostnings måden er dog nok den billigste for dig ;)

 

Mvh.

Benjamin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)