Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag - Personlig indkomst eller indtægter virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal starte en webshop snart, i forbindelse med dette har jeg haft mange spekulationer omkring fradrag og multimedie skat.

Hvis jeg investere 10k i fradragsberettigede ting til min virksomhed men har indtægter for 3k i virksomheden, vil jeg så reelt miste de 7k? Eller vil det så påvirke mig personlige fradrag fra mit fritidsjob?

Håber i kan besvare mig spørgsmål.

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg antager at du starter virksomheden op som et enkeltmandsselskab ;)

De 7k som din virksomhed har i underskud vil blive trukket fra anden indkomst samme år. Så hvis du, samme år, har indkomst fra alm. løn arbejde, Så vil du skulle betale skat af 7k mindre.

 

Hvis du ikke har anden indkomst, vil beløbet kunnet bruges til at nedbringe din ægtefælles indkomst (og dermed skat).

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Ja det er enkeltmands.

Det vil sige at hvis jeg har en indtægt på 3k i virksomheden men er fradragsberettiget til 10k vil mit personlige fradrag på 42k stige med 7k eller hvordan skal det opfattes?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hugtoase:

Det vil sige at hvis jeg har en indtægt på 3k i virksomheden men er fradragsberettiget til 10k vil mit personlige fradrag på 42k stige med 7k eller hvordan skal det opfattes?

Hvis din virksomhed har et underskud (større udgifter end indtægter) på eks. 5k, og du, samme år, har anden indkomst fra et alm. arbejde på 200k. så skal du kun betale skat af de 195k kr.

Underskuddet ændre altså på din bruttoløn, og ikke på dit personfradrag (personfradrag er noget helt andet).

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal lige være opmærksom på begrebet "hobbyvirksomhed", hvilket meget nemt kan blive tilfældet, særlig når du betragter virksomheden som et fritidsjob.

Kendetegnet ved hobbyvirksomhed er, at underskud ikke kan fratrækkes på noget tidspunkt, mens overskud altid er skattepligtigt.

Vurderingen af hobbyvirksomhed sker på grundlag af, se link fra SKAT http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1661616&vId=203319&search=hobbyvirksomhed , hvor du kan gå videre på linket "Er du selvstændig erhvervsdrivende"

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver vel min forretning for at skabe indtægt og hvis muligt at kunne leve af det.


Derfor må det vel betegnes som en erhvervsvirksomhed, selvom jeg bruger den nuværende til at "oplære" mig selv er det stadig en forretning som jeg håber at kunne trække en form for profit ud af.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hugtoase:

Jeg driver vel min forretning for at skabe indtægt og hvis muligt at kunne leve af det.
Derfor må det vel betegnes som en erhvervsvirksomhed, selvom jeg bruger den nuværende til at "oplære" mig selv er det stadig en forretning som jeg håber at kunne trække en form for profit ud af.

Hej

Det er præcis sondringen omkring at drive virksomhed for at tjene penge, som er en af SKAT's vurderinger i.f.m. erhvervsvirksomhed contra hobbyvirksomhed.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men så må den vel betegnes som en erhvervs virksomhed og dermed må jeg kunne trække et evt. underskud over på mit personlige fradrag..

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hugtoase:

Okay, men så må den vel betegnes som en erhvervs virksomhed og dermed må jeg kunne trække et evt. underskud over på mit personlige fradrag..

Ja

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan blive ved med at have underskud år efter år, så vil SKAT alligevel sætte en stopper for "virksomheden". Huh?

Hilsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)