Ja, det kan det godt. Det kan påvirke dit besøgstal negativt, hvis din nye host er så langsom, at de besøgende er væk igen, før siden er loadet færdigt. (Og også hos Google kan det skade, da de nu også har tænkt sig at skele lidt til hastigheden af din side).
Eller det kan påvirke antallet af besøgende fra Google, hvis din nye host ikke befinder sig på samme geografiske placering som den gamle. (altså DK vs. udland). Placering af server spiller en mindre rolle i rangeringen af sider hos Google.
Fra One til iwebhotel.dk? Min mavefornemmelse siger mig, at det ikke gør den store forskel. Begge er vel lavprishosts placeret i DK. Det skulle være, hvis den ene var en smule hurtigere end den anden.
Hvis dit gamle webhotel var fandens ustabilt og konstant nede vil det ganske givet påvirke dit besøgstal i positiv retning hvis du er endt et mere stabilt sted.
Men bortset fra det bør det ikke have den store betydning.
Hvor meget kan man reelt læse ud af de statestikker som webhotelsudbyderen stiller til rådighed?
Måler de på samme måde?
Indlæsningshastighed kan du ikke læse udfra din udbyders logfiler, der skal du have noget client-side der tjekker det, f.eks. google analytics som jeg er sikker på at Frank også vil anbefale dig at kigge mere på.
Faktisk er google analytics nok cirka det bedste bud på noget brugbar statistik nu om dage
Jeg har et lille tillægsspørgsmål, hvis jeg må blande mig
Kan indlæsningen af et site, som i sig selv er hurtigt, blive trukket ned af et langsomt indlæst banner fra et affiliate netværk ?
Jeg kunne forestille mig, at dette kunne give problemer.
Hej John,
Jo, det kan man sagtens forestille sig. Google påpeger netop i sit lille værktøj i webmaster tools, at jeg på min hjemmeside skal overveje at gøre noget ved nogle eksterne scripts såsom Google Analytics for at forbedre min hastighed.
Så der bliver næsten helt sikkert ikke skelnet mellem "eget" indhold og 3. parts indhold på dit site.