Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan tjener man penge på tweens

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står nok, at de ska spørge forældrene om lov inden de køber noget (bruger dankort eller mobilen)

Men det gør ikke alle børn, det var derfor disse virksomheder var i kontant.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal selvfølgelig være forældrekontrol, når ungerne er på nettet, uanset hvor de er. Men som jeg ser denne side, så ligner det ikke udnyttelse af børn. Er det fordi man kan lave en plus-profil, ligesom her på Amino? Er det udnyttelse? Børnene skal ses over skulderen, men er det udnyttelse, så findes der dårligt nok nogle sider for børn, der ikke er.

Tweens er fra 8-12 år og så starter teen fra 13.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er over grænsen. Mange andre børnespil (clubpenguin, runescape og den slags) er baseret på overkommelige, månedlige abonnementer, men at vælge mobiltelefonen som den primære betalingsløsning er jo et direkte signal om at ville snige sig udenom forældrene.

Det er i mine øjne uetisk og moralsk forkasteligt, på den måde at snige sig uden om forældrene, fordi børnene simpelthen ikke kan overskue hvordan 8-9-10 kroner om dagen, pludselig bliver til et ret anseeligt beløb sidst på måneden.

 

 

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Disse ting skal de lære at håndtere og tage stilling til. Nettet udvikler sig hele tiden, og børnene skal lære at færdes der.

Lige præcis! Det værste er, når man konstant sætter forbud for børnenes færden, når de fx støder på sådan en side her, der virkelig interesserer. Det kan resultere i, at de bevidst går uden om forældrene og holder alt skjult for dem. Det fik jeg en bitter erfaring med da min nu teen på 16, var 12 år og fandt sin ynglingsside.

Jeg gamle (nar) kone, kunne da virkelig ikke se hvorfor hendes færden på denne var nødvendig og ud fra det lavede jeg et forbud. Med det resultat at hun bare gjorde det alligevel og hånden blev holdt over computerskærmen når jeg gik forbi værelset. Og jeg var sgu en gammel nar, for at sige det rent ud. Vi forældre må simpelthen begynde at lære, at der er sket en udvikling, at internettet er til FOR os og ikke nødvendigvis i mod os.

Alt dette er ligeså stort et ansvar at kunne se som forældre, som ansvaret overfor sit barns færden på nettet og andre steder.

Iøvrigt kan der også snydes med kreditkortet. De kan sagtens skrive dit kortnr. ned på papir og have det gemt til fremtidige indkøb på nettet. Det gøres meget skjult og snedigt, hvis du ikke er DUS med dit barn og det er det, det hele handler om.

Helle - houseofkids.dk:
Fordi dette spil interesserede hende så meget, og veninderne også var online, så var hun jo tvunget til at være med til at skrive. I dag - et år efter - er hun bare blevet hamrende god til at skrive og stave

Det ser jeg også her. De bliver superbrugere og ikke kun til at læse og stave, men også til meget andet på computeren og nettet.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh den side har min datter på 13 godt nok også brugt timevis på!! Dog ikke længere, hun er ved at være for stor..nu hedder facebook, msn og youtube.

Jeg har det sådan, at om lommepengene bliver brugt på anders and blade eller på at læse på nettet, kan da være .et fedt.. Så længe det ikke er i stedet for at have veninder, så man kun sidder foran skærmen.

Men har tit haft i baghovedet, at hvis man var i en branche, hvor man havde den aldersgruppe som kunder, skulle man lave et lignende koncept - hvor det tøj de kan købe for for bonuspointene var kopier af tøj fra webshoppen osv., så de fik lyst til at få det  i virkeligheden. Måske dit næste projekt, Helle?! Wink

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan.dk:

Uh den side har min datter på 13 godt nok også brugt timevis på!! Dog ikke længere, hun er ved at være for stor..nu hedder facebook, msn og youtube.

Jeg har det sådan, at om lommepengene bliver brugt på anders and blade eller på at læse på nettet, kan da være .et fedt.. Så længe det ikke er i stedet for at have veninder, så man kun sidder foran skærmen.

Men har tit haft i baghovedet, at hvis man var i en branche, hvor man havde den aldersgruppe som kunder, skulle man lave et lignende koncept - hvor det tøj de kan købe for for bonuspointene var kopier af tøj fra webshoppen osv., så de fik lyst til at få det  i virkeligheden. Måske dit næste projekt, Helle?! Wink

Åh ja da - giv mig 72 timers arbejdsdage så jeg kan nå alt det jeg så gerne vil - og når du så er i gang med at trylle, så kunne jeg også godt lige bruge en dygtig programmør, en flok dygtige medarbejdere og et par millioner til lækker markedsføring Skype-BigSmile

 

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)