Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det vrimler med kalendere!!!!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er sgu' lidt irriteret. Jeg arbejder ude hos kunderne hver eneste dag og de er i år blevet bombarderet med gratis kalendere fra mange forskellige leverandører. Det ender med at der ligger 10-20 ubrugte 2010-kalendere. Jeg synes det er noget PAPIRSPILD!!!!! Hvorfor ikke tilmelde sig som leverandør af gratis kalendere på en eller anden hjemmeside. Så kan modtagerne bestille det antal, som de har brug for og selv vælge forside. Jeg køber ikke flere dingenoter hos Würth, fordi de har sendt mig en kalender.

Undskylder det sure opstød, men i disse miljøtider, bliver jeg bare harm over det skrammel.....

Michael

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
Jeg køber ikke flere dingenoter hos Würth, fordi de har sendt mig en kalender.

Det tror de fleste ikke, de gør.
Men hvis du vælger netop Würths kalender som den oversigtskalender, der får plads på dit skrivebord, så har du en ekstra fokus på det firma, og helt ubevidst har du tendens til at vælge dette firma frem for konkurrenterne, når det lige skal gå hurtigt.

- eller nej. Det gælder jo nok ikke for dig. Men de fleste andres underbevisthed fungerer på den måde.

Hvis Würth sender 10.000 kalendere ud og de 100 af dem havner på et skrivebord, har de fået en virkelig god annonceplacering til en meget lav pris.

En omkostning er selvfølgelig, at de har vakt en negativ følelse i dig og et ukendt antal andre potentielle kunder. Men mon ikke det er glemt, før kalenderen viser 1. februar.

Men hvis du modtager kalendere nu, er det uprofessionelt. Langt de fleste vil have valgt deres 2010 bord- eller vægkalender i oktober eller november 2009.

mvh Hans

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg ved det jo godt. Det irriterer mig dog alligevel... Kunne de så ikke nøjes med den der model med et halvt år på hver side. Det er da mindre spild. Synes iøvrigt at de er ret kedelige og uinteressante at kigge på. Måske man skulle udvikle lidt på modellen (altså ikke flere ugedage for at drille eller noget)

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er fuldstændig enig med trådstarter Michael, hvorfor jeg også personligt selv droppede denne form for mere end 10 år siden.

Dem jeg modtager i dag arkiveres lodret, idet de hverken er aktuelle, kreative eller særlige kønne. Skal jeg bruge en kalender printer jeg fra Outlook eller SKAT's kalender med alle huskedage.

Så jeg kan kun tilslutte mig idéen om at skrotte denne form for reklame.

Med venlig hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi laver jo så kalendere til vores kunder :-)

Vi gjorde det sidste år og igen i år - vi har lagt dem ind i webshoppen, så dem der har lyst kan komme en gratis vægkalender i kurven, hvis de vil. Vi har desværre bestilt for mange i år, fordi vi havde for lidt sidste år, så derfor har vi lagt en kalender i de ordrer vi sender ud. Så en del kunder har fået en kalender de ikke har bedt om, for at vi kom af med resterne.. nu var de jo alligevel trykt.

Men jeg kan nu ikke helt forstå din harme - Selvfølgelig er det da træls at smide noget ud, man ikke har ønsket at få.. men er det virkelig så slemt med en kalender? Jeg kan komme i tanke om rigtigt mange ting, som jeg synes burde stå højere på listen over træls spild..
Telefonbøger, postreklamer, papirfakturaer, salgsbreve, unødig brug af pakkefyld, offentlige (kommuner og lign.) som sender papirs-breve ud med alverdens unødig information, i stedet for at tilbyde borgerne at få det på mail osv.

Kan en kalender virkelig få dig til at skifte leverandør eller var det nærmere "overdrivelse fremmer forståelsen"? Wink

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakodan

Kalenderen kan ikke få mig til at skifte leverandør - det må ikke misforstås. Jeg finder det bare unødvendigt at sende så mange ud. Nu ved jeg jo ikke, hvordan (lad os bare holde fast i Würth som eksempel) de sender deres ud og hvordan de kommer frem til det antal, der bliver sendt. Det drejer sig muligvis om mængderabatter fra kalenderproducentens side, og så som du selv skriver, så kan man da bare lige sende en/et par ekstra ud. Hvorfor ikke tage en dialog med modtageren allerede i september, om hvor mange (undgå spild), hvorfor man ringer og forespørger (miljøansvar) og bare lige siger goddag til kunden. Så er jeg sikker på, at lige deres kalender, som modtageren selv har bestilt nok skal blive liggende på bordet og blive benyttet i højere omfang end tilfældet ellers er.

Når jeg ser at der ligger over 60-70 ubrugte kalendre hos mine små 10 kunder, hvad render det så ikke op i ialt.

Ellers er jeg iøvrigt enig med dig i de ting du selv nævner af spild (på nær papirfakturaer).

Michael

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)