Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fotoudstyr til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder også som freelance fotograf, og har fremtil nu brugt mit private udstyr (kamera, optik..etc etc)

nu er jeg kommet i den situation, at jeg trænger at opgradere mit udstyr.  Og derfor skal jeg købe foto udstyr til firmabrug.

Hvis jeg køber et kamera og optik for ca 25.000 kr, skal moms trækkes fra og udgiften afskrives over flere år...

Men hvordan er reglene/loven, hvis jeg også bruger kameraet privat..? (Jeg har dog en spejlrefleks kamera, til mit private brug)..

Hvis firmaet betaler 80% og privat betaler 20% af udgifterne, kan jeg så trygt bruge kameraet(udstyret) både til firma & privat..?

Er der nogle andre muligheder for at kameraet både kan bruges privat & firma..?

 

Tak.

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, du taler om, kalder man et "blandet driftsmiddel". Og det er helt OK at købe udstyret sådan, at virksomheden betaler en del og du selv en anden del. Dermed har du købt dig retten til også at udnytte det privat.

Procentsatsen skal afspejle forbruget: Du kan ikke betale 20% selv, hvis udstyret hovedsageligt bruges privat og kun ind imellem i firmaet.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt enig med Anette.

Vil blot lige tilføje at du også skal huske at dele momsen op. da du naturligvis ikke må medregne den moms der tilhøre den private del af købet i dit momsregnskab.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Desuden kan du altid få et godt tilbud hos mig ;).

Vh

Nicolai

e-kamera.dk

Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak.

Procentsatsen afspejler forbruget. (Jeg har også udstyr 100% til privat brug.)

Nicolai, Jeg har kigget på din hjemmeside. Hvis du har et godt tilbud for Canon EOS 5D MARK II 24-70mm, må du gerne kontakte mig.

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)