Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn udbetalt fra I/S kontra ApS - Hvad er bedst/billigst?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber i lige kan hjælpe mig her. Jeg har et aps hvori der ingen ansatte er. Alt arbejde bliver fakturaret til 3 forskellige private I/S'er. Men det blev til noget værre rod, jeg sidder nu med et valg. Enten skal jeg fortsætte med at køre det ud igennem I/S blot med en revisor på som administrer alt, eller så skal jeg oprettes som arbejdsgiver og køre det ud som almindelig løn.

Mit spørgsmål er så hvad der bedst kan betale sig rent økonomisk. Er det at betale AER, AES, FIB, ATP, Feriekonto osv, eller at betale en revisor til at køre det ud igennem I/S så jeg slipper for alle de ekstra omkostninger?

Egentligt er jeg også i tvivl om hvilke og hvor meget jeg skal betale i til de forskellige ekstra omkostninger.

Håber i kan hjælpe mig :)

På forhånd tak

www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige tilføjes at det igennem I/S vil blive udbetalt som b-indkomst

www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...ved ikke, om jeg forstår dit spørgsmål.

I et I/S beskattes overskuddet som personlig indkomst(går ud fra, at I/S`et ejes af personer).

I et ApS bliver lønnen betragtet som helt normal A-indkomst.

Hvem er det, der skal have løn?

/peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 3 mand der arbejder dagligt i ApS'et, men hidtil har vi hver især fra vores I/S sendt en faktura på det stykke arbejde vi har lagt i. Vi er alle 3 ejere af ApS'et, og overvejer nu at køre vores løn ud som A-indkomst istedet for at køre det igennem I/S som b-indkomst. Blot for at gøre det mere gnidningsfrit, og sikre at der ikke sker fejl.

Problemet er blot at jeg har beregnet mig frem til at vi ca. skal betale 20.000 kr. i ATP, AER, AES, FIB, Barsel.dk osv. om året. Og så tænker jeg om det ville være billigere/smartere blot at fortsætte med at køre det igennem I/S'et blot med en revisor som sørgede for det hele, så der ikke gik kludder i det. Problemet er jeg har ikke styr på skat, og ønsker ikke at sætte mig ind i det, fradrag og alt det der.

Håber det giver nogen lunde mening :)

www.xyw.dk - Skaber seriøs kontakt mellem erhvervslivet og unge jobsøgende..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Rebsdorf:

Vi er 3 mand der arbejder dagligt i ApS'et, men hidtil har vi hver især fra vores I/S sendt en faktura på det stykke arbejde vi har lagt i. Vi er alle 3 ejere af ApS'et, og overvejer nu at køre vores løn ud som A-indkomst istedet for at køre det igennem I/S som b-indkomst. Blot for at gøre det mere gnidningsfrit, og sikre at der ikke sker fejl.

Problemet er blot at jeg har beregnet mig frem til at vi ca. skal betale 20.000 kr. i ATP, AER, AES, FIB, Barsel.dk osv. om året. Og så tænker jeg om det ville være billigere/smartere blot at fortsætte med at køre det igennem I/S'et blot med en revisor som sørgede for det hele, så der ikke gik kludder i det. Problemet er jeg har ikke styr på skat, og ønsker ikke at sætte mig ind i det, fradrag og alt det der.

Håber det giver nogen lunde mening :)

Hej

Har alle 3 indehavere af ApS'et et I/S hver? Hvad beskæftiger disse I/S sig med udover fakturering til ApS'et?

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan fordelen ved denne konstruktion, hvorfor jrg følgelig godt kunne lide at vide, hvorfor denne er lavet sådan?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

 Har alle 3 indehavere af ApS'et et I/S hver? Hvad beskæftiger disse I/S sig med udover fakturering til ApS'et?

Og lige så aktuelt, hvem har de I/S sammen med? Det var dog en besværlig opstilling

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Tonny Skov Pedersen:

 Har alle 3 indehavere af ApS'et et I/S hver? Hvad beskæftiger disse I/S sig med udover fakturering til ApS'et?

 

Og lige så aktuelt, hvem har de I/S sammen med? Det var dog en besværlig opstilling

 

Mvh.

Benjamin

Lige min tanke Confused

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er jo om man overhovedet har et valg. Vi taler om 3 personer som udfører arbejde for ét selskab og fakturerer selskabet løbende. Det kan lade sig gøre at de kører som selvstændig virksomhed, men det afhænger af flere forhold, herunder af hvem der bærer risikoen for arbejdets udførelse. Er det selskabet der er den egentlige hvervgiver, hvorved der vil være tale om løn/a-indkomst til de 3 eller er selskabet blot et administrationsled.

Vedr. spørgsmålet om hvad der bedst kan svare sig kan man sige at lønmodtageren bør sikre sig at få så meget som muligt godtgjort via godtgørelser da alle fradrag bortset fra indskud på pensionsordninger er ligningsmæssige fradrag med begrænset fradragsværdi. Samtidig har man ikke muligheden for at opspare i virksomhedsordningen som lønmodtager.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)