Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifter til Mac - Spørgsål

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter,

Jeg startede med at bruge crossover fra codeweavers netop for at slippe helt for windows, men min erfaring er at det ikke holder helt. De er meget gode til store amerikansk lavede programmer, men med internationale versioner og relativt ukendte programmer er det lidt held hvis de virker.

Jeg er gået over til at køre Parallels og det fungerer faktisk ret godt. Du kan vælge at køre det i "coherence mode" hvor windows programmerne bliver integreret ind i OS X uden du egentlig kan se forskel. (Ud over det er windows l... selvfølgelig). Det store minus med parallels er at du får alle windows sikkerhedsproblemer med i købet. Du kan til en vis grad begrænse det ved at isolere det helt fra OS X delen, men det går ud over funktionaliteten.

Mvh.

Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Jeg følger dig råd. Crossover it is...så må det bære eller briste..

God weekend

 

mvh

 

Peter

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har du jo tilsyneladende gjort dit valg. Men jeg vil nu også varmt anbefale Parallels. Det er den bedste virtuelle software jeg endnu har prøvet.  Jeg havde en HP laptop med alt mit firmasoftware før (økonomiprogram, office m.fl.) Så downloadede jeg VMWare's gratis converter program og konverterede hele min laptop's harddisk til en virtuel maskine. Denne har jeg importeret på min iMac i Parallels import og jeg arbejder idag kun på iMac'en og den virtuelle laptop maskine kører fantastisk upåklageligt og meget bedre.Jeg har 4 GB Ram i min iMac og jeg har tildelt 2GB til den virtuelle laptop. Jeg har ikke en eneste gang haft en fejl på de 12 mdr. det nu har kørt. Jeg Starter kun den virtuelle laptop op når jeg har brug for den. Mine arbejdsmetoder har langsomt  ændret sig fra at være Windows-relaterede til at blive mere og mere Mac-relaterede og jeg anvender faktisk kun mit økonomi program på den virtuelle laptop et par gang om måneden når jeg laver regnskab.

Windows sikkerheden er jeg nu ikke så nervøs for. Man skal naturligvis altid sørge for at maskinen er opdateret med de nyeste patches og Parallels giver iøvrigt et gratis Kaspersky Antivirus software med med 12 mdr.s gratis opdatering, som man kan installere på sine Windows virtuelle maskiner.
Parallels har, ganske rigtigt som Mathias nævner, nogle indstillinger så du kan isolere din virtuelle windows maskine helt og holdent. Men du kan også indstille den til at udveksle filer mellem din Mac og din Windows, den ene vej eller den anden vej eller begge veje samtidig.

Mvh.

Martin

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg sidder og lige nu med min ny Mac, og der er tydeligvis en del jeg lige skal have laert. Men, so fare so good, og jeg maa sige at jeg er begejsteret....f.eks kommer programmerne sku op naar man klikker paa ikonerne...

Naar jeg faar laert lidt mere om denne mac, saa maa jeg prove det :-)

Mvh

Peter 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med din Mac! :o)

Jeg bruger VMWare Fusion som min virtual machine. Det har også en Unity feature så du kan integrere Windows vinduer direkte i OS X, og det fungerer super godt.

Det har oven i købet grafikacceleration, så hvis du kører Vista/Win7, så kan du bruge Aero-interfacet (jeg bruger dog XP i min VM da det altid kører super smooth - men grafikacceleration gør stadig, at du kan køre programmer der normalt ville trække lidt på grafikkortet).

Men prøv lige at tjek op på de programmer som ikke er in-house, da der sikkert i mange tilfælde er super mac-alternativer. Da jeg var på Windows brugte jeg UltraEdit til programmering - fandt Coda på mac, og det fungerer super.

Så lav nogle søgninger på Google ("xxxxx alternative mac"), så kommer der helt sikkert en masse guf op!

Held og lykke - ellers fyrer du bare løs hvis der er problemer :o)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en ting ved sådan en Mac der kan få en voksen mand til at græde(næsten) det er skift mellem trådløse netværk.

Man klikker på netværkssymbolet i top linien, vælger et andet af de trådløse, og ZZAPPP! er der skiftet til et nyt accesspoint under 3 sek.!!!  (Prøv lige det på en Vista maskine. Man aner simpelthen ikke hvad den laver i al den tid der går før man får en eller anden kedelig respons)

Men der er mange ting der er så helt vildt nemme at sætte op på din sådan en Mac. 

Med venlig hilsen

Martin Bolbroe, www.TiTiT.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Tititi,

jeg har set lyset...og det skinner, har kun gode ting at sige om Mac, lige nu er jeg f.eks kommet paa exchange server...og det spiller bare...jeg er saa lykkelig...ingen crash det virker bare :-)

Mvh

Peter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)