Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvid plade bil ind i firmaet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, søger om hjælp herinde fra, for er lidt i vildrede, vedr det mest fordelagtige vedr. hvid pladebil.

 

står og shar købt en ny hvid plade bil, 4hjulstrækker, og mange  siger at det bedste er at køre den ind i mit firma(men skal også bruges privat). pga. beskatningsgrundlaget og kan køre den under fri bils ordningen.

 

søger derfor en/nogle der kan skære det ud i pap for mig, hvad/hvordan man gør:

- skal give 540.000kr for bilen,(q7)(hvide plader) den stod til 629.000kr de fik min gamle i bytte, som jeg fik 100.000kr for.

 

mit spgm. er : hvad gør man for at køre den i firmaet? min revisor har sagt det ikke er noget problem, og det er meget fordelagtigt

-og hvad betyder beskatningsgrundlaget egentligt??

- fri bilsordningen??

når jeg prøver at få revisoren til at forklare det, så er det volapyk for mig, så ønsker en der rigtigt kan forklare det??

 

håber meget på hjælp

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

JA det kunne jeg da også godt tænke mig at høre mere om. Sidst jeg kiggede på bil var det udelukkende guleplade der kunne komme på tale, og så en større beregning på hvor mange kilometer der køres hhv. privat og firmamæssigt.

Ses der ikke temmeligt skævt fra SKAT på at trække en hvidplade bil ind i et firma, da den således ikke er registreret som vare/gods transport?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg kan måske ikke svare fyldetsgørende på dit spørgsmål. Men udfra egne erfaringer kan jeg sige følgende:

Har i øjeblikket en hvidpladebil, som er købt i firmaet, men som også stilles til rådighed for mig som privatperson. Her bliver jeg beskattet med en procentsats (noget med at min. beskatningsgrundlag er 160.000 og at procentsatsen er 20/25% op til noget med 300.000 og ændrer sig så derover - de nøjagtige tal burde du sikkert kunne finde på skat.). Det beløb som fremkommer, bliver populært sagt lagt til min indkomst.  Jeg må så kører lige så tosset jeg vil i bilen. Ferier osv. Firmaet betaler alt.

 

Det er en stor fordel HVIS du kører meget privat og måske knap så meget i firmaet. Men hvis du derimod kører MEGET lidt privat, bliver det alt for dyrt for dig. For beløbet du bliver beskattet af er jo det samme - uanset om du kører 5000 eller 50000 km privat. Så tænk over det.

Kører du derimod Meget i firmaet og mindre privat - kan det ind imellem være en fordel at eje bieln privat, og så få skattefri kørepenge af firmaet. Men det kommer slevfølgelig an på så meget. Der er vist også en km grænse for, hvor mange km om året du kan få det høje fradrag for.

Selvom det ikke er så detaljeret, håber jeg du kanbruge mine erfaringer til noget.

Mvh

Birger

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

oki.  men generelt det beskatningsgrundlag, hvad betyder det helt penslet ud???

og skal bruge den mest til privat

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal betale skat af 300tkr.*25% samt 329tkr.*20%=Skat af 140,8 tkr.

Hvis du har en personlig ejet virksomhed, skal du køre virksomhedskatteordningen.

/peter

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Du skal betale skat af 300tkr.*25% samt 329tkr.*20%=Skat af 140,8 tkr.

Hvis du har en personlig ejet virksomhed, skal du køre virksomhedskatteordningen.

/peter

Fra og med 1/1-2010 skal der endvidere beregnes skat af et miljøtillæg.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Javel...fru Espresso!

/peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kører den ind i firmaet via bogføringen og regnskabet. Men om det er en fordel afhænger af kørselsomfang, kørselsfordeling m.v. I langt de fleste situationer er det dog en fordel at køre en dyr bil ind medmindre man stort set ikke kører privat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)