Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til årsregnskab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes jeg har læst en masse, men jeg har behov for at få et mere konkret svar.

Jeg skal til at lave årsregnskab for 2009, og vil gerne høre, hvad de helt konkrete krav er for en enkeltmandsvirksomhed, med en forholdsvis beskeden omsætning?

Da omsætningen som sagt ikke har været så stor, pga. flere ting, vil det være et stort indgreb, at skulle bruge 5-7000 på en bogholder/revisor.

Derudover er alt bogført og sat i datorækkefølge mv. Det stemmer. Dvs. der er sådan set styr på alt regnskabet - mangler bare at få året afsluttet i Summa, og finde ud af, hvilke krav der, helt konkret er.

Ser frem til at høre fra jer ;o)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Elviraogsixten:

Hej,

Jeg synes jeg har læst en masse, men jeg har behov for at få et mere konkret svar.

Jeg skal til at lave årsregnskab for 2009, og vil gerne høre, hvad de helt konkrete krav er for en enkeltmandsvirksomhed, med en forholdsvis beskeden omsætning?

Da omsætningen som sagt ikke har været så stor, pga. flere ting, vil det være et stort indgreb, at skulle bruge 5-7000 på en bogholder/revisor.

Derudover er alt bogført og sat i datorækkefølge mv. Det stemmer. Dvs. der er sådan set styr på alt regnskabet - mangler bare at få året afsluttet i Summa, og finde ud af, hvilke krav der, helt konkret er.

Ser frem til at høre fra jer ;o)

Hej

Her er vi ovre i skattelovgivningen, nemlig Mindstekravsbekendtgørelsen, se link http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102950&vId=202805&search=Mindstekravsbekendtgørelsen .

Vær opmærksom på, at du kan skal selvangive firmaets resultat før renter og eventuelle renter. Der skal ikke indsendes et årsregnskab, men det skal være udarbejdet, hvis SKAT anmoder om det på et senere tidspunkt.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)