Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af import varer..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej....

Jeg har fået noget fiskegrej hjem fra England.

Jeg har betalt (VAT) og hvad jeg nu ellers skal betale.

Spørgsmålet lyder således:

Når jeg nu skal sælge varen videre, hvordan gør jeg så det?. Skal jeg lægge moms til plus fortjeneste?.

Mht. fortjeneste findes der så en "normal" rate, eller e det mere eller mindre op til én selv?

 

På forhånd Tak

Kim Andersen

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal kigge på en tilsvarene forretning som din, og se hvad han sælger sine varer for. Så har du også en fornemmelse for hvor stor avance der er.
Men det er kun en fornemmelse, da du ikke ved om han har særlig gode priser hos sin leverandør.

Når du kan finde et tilsvarene produkt som dit eget, så trækker du 20% moms fra hans pris og ser hvad han så har.

Så kan du få en fornemmelse for hvad din pris skal være, og så tillægger du 25% til moms.

 

Vh

Dennis

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg lod lige mærke til at du har betalt Vat. du skal såvidt jeg ved ikke betale moms af varekøb i udlandet, men jeg håber der er en herinde der kan fortælle/forklare dig lidt mere om det ellers prøv på skats hjemmeside

hvis du sælger dine varer til privatkunder vil jeg tage indkøbsprisen x 2,5 = udsalgsprisen incl. moms det er somregel den avance der minimum lægges på en vare.

Mvh.

Martin

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Mose:
Jeg lod lige mærke til at du har betalt Vat. du skal såvidt jeg ved ikke betale moms af varekøb i udlandet,

Er du moms registrere skal dine leverandører indenfor EU sælge dig varerne uden moms. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bed også mærke i at du skrivet at du har betalt VAT.

Så for at kunne hjælpe rigtigt må du lige give os lidt mere info.

1) Er du momsregistreret?

2) Er det enkeltmandsselskab eller Aps eller A/S?

3) Var det virksomheden der købte varene eller var det dig som privat person? (er det dit eller din virksomheds navn der står opført på fakturaen)

4) Hvis det var dig som privat person, har du så solgt varene til din virksomhed eller overført dem som privat indskud?

5) Er varene blevet købt i år eller i 2009? (faktura dato)

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Er du moms registrere skal dine leverandører indenfor EU sælge dig varerne uden moms. 

Under forudsætning af, at trådstarter husker at oplyse dette... Ellers er de jo nødtil at charge ham...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)