Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat bil + gule plade bil i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har et enkeltmandsfirma, og normalt bruger jeg min private bil til kørsel (messer, kundebesøg osv.) og får kørepenge efter Statens takster - men må jeg også købe en gulplade bil, som skal bruges når jeg henter varer / bringer varer ud ....Eller vil jeg få problemer med SKAT, hvis jeg har begge dele  ?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT vil ganske givet spørge dig hvorfor du kører i din private bil i stedet for firmabilen hvis du har to biler..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok være en god ide at lave en kørebog på gulplade bilen, så kan du altid dokumentere det.

Fra 7860 Spøttrup
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det som dig.

Enkeltmandsfirma. Med både gul- og hvidpladebil.

Det har aldrig givet anledning til spørgsmål fra Skat.

Men jeg bruger så også kun den på gule plader til virksomheden. Aldrig den på hvide.

Og hvis jeg alligevel (meget sjældent) kører et eller andet virksomhedsmæssigt i den hvide, noterer jeg ikke noget i forhold til regnskab.

Netop for at holde tingene helt klart adskilt.

 

mvh Brian

 

Hjælp til Navision & Microsoft Dynamics Nav - www.compusats.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

MidtVest Regnskab:

Det vil nok være en god ide at lave en kørebog på gulplade bilen, så kan du altid dokumentere det.

Lige præcis og en præcis opgørelse af kørselsgodtgørelse, herunder formål, destination, dato, klokkeslet mv..

Alternativet er kørselsgodtgørelsen bliver beskatter ligesomgulpladebilen bliver betragte som fri bil med momsregulering (hvis den er "momset")

Med venlig hilsen

Fra 7860 Spøttrup
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillad mig lige at spørge ind her.

Hvorfor er det I mener en kørselsbog for gulpladebilen er så vigtig?

Skyldes det udelukkende at han også vil have kørselsgodtgørelse når han kører erhvervsmæssigt i den på hvide plader?

Min revisor har fortalt mig, at en kørselsbog ikke er nødvendig. Men som jeg skriver, jeg "blander" heller ikke kørsel i de to biler.

 

Mvh Brian

 

Hjælp til Navision & Microsoft Dynamics Nav - www.compusats.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Amtoft:

Tillad mig lige at spørge ind her.

Hvorfor er det I mener en kørselsbog for gulpladebilen er så vigtig?

Skyldes det udelukkende at han også vil have kørselsgodtgørelse når han kører erhvervsmæssigt i den på hvide plader?

Min revisor har fortalt mig, at en kørselsbog ikke er nødvendig. Men som jeg skriver, jeg "blander" heller ikke kørsel i de to biler.

 

Mvh Brian

 

Hej Brian

Det er præcis forskellen, at der er en klar opdeling af bilerne. Ved at anvende begge biler kan der opstå tvivl om, hvad gulplade-bilen anvendes til, når privatbilen bruges til erhvervsmæssig kørsel. Så i disse tilfælde er en kørebog for gulpladebilen tilrådeligt.

Med venlig hilsen

Fra 7860 Spøttrup
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - så fortsætter jeg blot som hidtil. Smile

Hjælp til Navision & Microsoft Dynamics Nav - www.compusats.dk

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.


Grunden til at jeg hellere vil køre i min egen bil og få kilometer penge, er fordi det er jo lidt sjovere at køre til f.eks. i Jylland i min Alfa Romeo end evt. en toyata Hi-ace på gule plader ..Smile  Men samtidigt er det jo ikke altid at varerne kan være i Alfa'en, derfor vil det være rart med en gul plade bil

Men som jeg læser det, så er det ikke noget problem, så længe at jeg fører kørebog og selvfølgelig ikke kører privat i gule pladebilen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

bornebutik:

Tak for svarene.


Grunden til at jeg hellere vil køre i min egen bil og få kilometer penge, er fordi det er jo lidt sjovere at køre til f.eks. i Jylland i min Alfa Romeo end evt. en toyata Hi-ace på gule plader ..Smile  Men samtidigt er det jo ikke altid at varerne kan være i Alfa'en, derfor vil det være rart med en gul plade bil

Men som jeg læser det, så er det ikke noget problem, så længe at jeg fører kørebog og selvfølgelig ikke kører privat i gule pladebilen

 

Yes

Hilsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)