Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hellere den lokale mafia end banken

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg læste følgende artikle på EPN og blev fuldstændigt slået ud af den..

 

http://epn.dk/iklemme/article1950494.ece

 

banksælgere?

 

man skal aldrig stole på sin bank, de er der ikke for dig men for dem selv og deres bonusser.

 

 

Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vil spekulere må man tage de bank det kan give, sådan er livet. Han har tjent gode penge på at geare sig mere end han har råd til.

Han er bare endnu en overmodig mand som krisen har knækket....

 

Dem kan man finde i 1000 tal :o) - surt men sandt.

Alt held og lykke til ham dog...

 www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

banksælgere?

Ja for når de ik er neutrale, så kan de ik være en rådgiver...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig korrekt, at bankrådgivere sådan set ikke er rådgivere, men sælgere. Jeg har tjekket nogle af deres uddannelser ud, og sjovt nok kan man komme på salgskursus for bankansatte ;)

 

Den historie som du linker til, er noget for sig selv - han har været super uheldig, da de havde aftalt et stop-loss, som så bliver overskredet i 1½ time, men sidenhen har kursen på CHF aldrig været så høj. Han er derfor blevet fanget på et meget dårligt tidspunkt, men generelt er det en super god idé at få ekstern rådgivning, fremfor at stole fast på det ens bankrådgiver siger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er ingen tvivl, at bankverdenen lever og ånder for at tjene penge, hvorfor der ingen tvivl for mig er, at bankerne ikke godvilligt medvirker til så store tab, som det her beskrevede. Udsigten til nogensinde at få tabet dækket ind er meget lille eller ikke eksisterende.

Der er heller ingen tvivl, at vedkommende skulle have været stoppet allerede i første omgang, men en kynisk udregning viste, at en kurs for CHF på 520 var bankens smertepunkt. Derfor denne "stop-loss" kontrakt.

Jeg har faktisk et meget rammende citat på min hjemmeside, som også kan beskrive denne situation:

Hvis du skylder banken kr. 100.000, har du et problem. Hvis du skylder banken 1 milliard, har banken et problem.

(Robert Maxwell)

Når man begiver sig ud i spekulation, især med lånte midler, må man være bevidst om konsekvenserne i værst tænkelige tilfælde ligesom aftalerne må være på plads, herunder hvor meget man vil være med til at tabe.

Hvorvidt banken kan drages til ansvar er umuligt at sige uden at kende alle forhold, men et er sikkert i denne sag, nemlig at personen der har lidt tabet får meget lidt hjælp fra anden side, da der er tale om spekulation. Eks. vil en gældssanering formentlig være helt udelukket alene af denne grund.

Det er en kedelig sag, men der er rigtig mange, der har lidt tab på denne konto i denne såkaldte finanskrise.

Men der kun en vej: Op på hesten og kom videre, hvem ved hvad der er på den side?

Held og lykke til vedkommende.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stoler aldrig på min bank/bankrådgiver. :) Det er et firma som alle andre som gerne vil tjene penge. Hvis bare man husker på det, så sover man faktisk en smule bedre om natten. :d

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)