Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af hus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

je har lige købt et hus der er udlejet, nu skal jeg så bruge et cvr nr.  min revisor sagde jeg kunne oprette cvr nr uden at oprette et firma, er der nogen her der ved hvordan den skæres,

Kurt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mariboe:

hej

je har lige købt et hus der er udlejet, nu skal jeg så bruge et cvr nr.  min revisor sagde jeg kunne oprette cvr nr uden at oprette et firma, er der nogen her der ved hvordan den skæres,

Kurt

Hej

Jeg er ikke helt sikker på, at det er korrekt. Man kan godt have firma uden cvr-nr., men ikke omvendt.

I forbindelse med udlejning af fast ejendom behøves der ikke et cvr-nr.. Overskud/underskud af udlejningsejendommen opgøres hvert år, og indberettes på din personlige selvangivelse. Ofte er ejendomme dog finansieret v.h.a. realkreditlån og lignende, hvorfor de fleste vælger Virksomhedsskatteordningen, som kræver bogføring af indtægter og udgifter samt diverse opgørelser i forbindelse med Virksomhedsskatteordningen. Det bevirker, at renteudgifterne kan modregnes i personlig indkomst, hvor skatteværdien er op til ca. 58 % mod ca. 33 % som kapitalindkomst.

Det må din revisor kunne beregne for dig, hvad der er bedst i skattemæssig henseende.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)