Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

327.000 i underskud det første år!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Aminoer,

Jeg har et enkeltmandsfirma, og er komme ud med et undrskud på 327.000 kr, hvordan forholder det med fradrag i personlig indkomst mod regnes det eller?

Og underskud skyldes opstart, indkøb osv. og skal igang her pr. 1 febuar, med salg

Men hvad skal jeg udfylde udover rubrik 300-306 i udvidet selangivelsen, for har jo ingen omsætning haft, så derfor må jeg gå ind under grænsen 300.000 kr. i omsætning.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

E.W.D Distribution:

Hej med Aminoer,

Jeg har et enkeltmandsfirma, og er komme ud med et undrskud på 327.000 kr, hvordan forholder det med fradrag i personlig indkomst mod regnes det eller?

Og underskud skyldes opstart, indkøb osv. og skal igang her pr. 1 febuar, med salg

Men hvad skal jeg udfylde udover rubrik 300-306 i udvidet selangivelsen, for har jo ingen omsætning haft, så derfor må jeg gå ind under grænsen 300.000 kr. i omsætning.

 

Hej

Det her er et klassisk eksempel, hvor SKAT ofte ikke vil anerkende det opståede underskud, idet der ikke har været nogen omsætning. Underskudet er dermed ikke tabt, men bliver aktiveret til senere modregning i firmaet, når omsætningen begynder.

Under normale omstændigheder vil der være fuld fradragsret, for det realiserede underskud, som kan selvangives i det anførte felter. Ja, regnskabsoplysninger kan udelades grundet omsætning under kr. 300.000, dog skal gives oplysninger om revisorassistance.

Det bør meget nøje overvejes, hvilke omkostninger der skal medtages i det seneste regnskabsår ligesom du skal være opmærksom på eventuelt varelager.

Hvis der skal svares fyldestgørende på dit spørgsmål, skal jeg bruge lidt flere oplysninger om sammensætningen af underskudet. Du kan anvende min mail på min hjemmeside, hvis du ikke ønsker fuld offentliggørelse. Wink

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er normale udgifter, der har med driften at dit firma at gøre, burde der ikke være problemer med SKAT.

Især ikke, såfremt du har budgetter, der viser en fremtidig indtjening.

Underskud før renter angives i rubrik 112 og renteudgifter i rubrik 117.

/peter

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:

E.W.D Distribution:

Hej med Aminoer,

Jeg har et enkeltmandsfirma, og er komme ud med et undrskud på 327.000 kr, hvordan forholder det med fradrag i personlig indkomst mod regnes det eller?

Og underskud skyldes opstart, indkøb osv. og skal igang her pr. 1 febuar, med salg

Men hvad skal jeg udfylde udover rubrik 300-306 i udvidet selangivelsen, for har jo ingen omsætning haft, så derfor må jeg gå ind under grænsen 300.000 kr. i omsætning.

 

 

Hej

Det her er et klassisk eksempel, hvor SKAT ofte ikke vil anerkende det opståede underskud, idet der ikke har været nogen omsætning. Underskudet er dermed ikke tabt, men bliver aktiveret til senere modregning i firmaet, når omsætningen begynder.

Under normale omstændigheder vil der være fuld fradragsret, for det realiserede underskud, som kan selvangives i det anførte felter. Ja, regnskabsoplysninger kan udelades grundet omsætning under kr. 300.000, dog skal gives oplysninger om revisorassistance.

Det bør meget nøje overvejes, hvilke omkostninger der skal medtages i det seneste regnskabsår ligesom du skal være opmærksom på eventuelt varelager.

Hvis der skal svares fyldestgørende på dit spørgsmål, skal jeg bruge lidt flere oplysninger om sammensætningen af underskudet. Du kan anvende min mail på min hjemmeside, hvis du ikke ønsker fuld offentliggørelse. Wink

Med venlig hilsen

Smider en mail her en af dagende...

 

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Når det er normale udgifter, der har med driften at dit firma at gøre, burde der ikke være problemer med SKAT.

Især ikke, såfremt du har budgetter, der viser en fremtidig indtjening.

Underskud før renter angives i rubrik 112 og renteudgifter i rubrik 117.

/peter

Hej Peter,

Men jeg skal ikke med sende budgetter til skat, men bare opgive oplysningerne på selangivelsen!

Og vil det sige at jeg jeg kun skal udfylde rubrik 112, 117 og 300-306, og resten bare skrive 0 i?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja....og jeg kan ikke se noget problem med SKAT med det underskud første år!!

Hvis der skulle blive noget med SKAT.....skal du jo nok have forberedt nogle budgetter.

/peter

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ja....og jeg kan ikke se noget problem med SKAT med det underskud første år!!

Hvis der skulle blive noget med SKAT.....skal du jo nok have forberedt nogle budgetter.

/peter

 

Det er helt nyt for mig, at SKAT kan forlange budgetter.

I hvilke situtationer kan de det?

Og budgetterne - hvilke krav stilles der til dem. Enhver kan jo lave et budget udvisende en omsætning og overskud.

Du må meget gerne uddybe lidt mere.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I en situation, hvor der skyldes penge til SKAT, som ikke betales rettidigt...kunne det komme på tale med

en evt.sikkerhedsstillelse.

Her kunne et budget være gavnligt.

/peter

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Åh - sådan.

Så misforstod jeg dig. Jeg opfattede det som et krav fra SKAT.

Men jeg ser ikke, at spørger har udeståender med SKAT, og så er der vel ingen grund til at forberede et budget.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ...rigtigt.

Tænker nok her på en konkret sag.....jeg for nylig har haft, og stadig spøger i mit hoved!Smile

/peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)