Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lånt bil til erhvervsbrug - fradrag?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 28. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Dansk Eventservice Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har søgt rundt omkring på nettet og i arkiverne her på amino, men jeg kan ikke rigtig finde noget svar på mit spørgsmål, så nu sender jeg det lige ud i dette aminoplenum :)

Jeg driver en mindre virksomhed med en ven, og vi har lånt vores forældres biler til levering af udlejningsartikler mv.
Som de gode "børn" vi er betaler vi naturligvis vores forældre for dette, men kan vi opnå noget fradrag i forbindelse med denne ordning, og i så fald hvordan skal det så registreres og angives?

Vi er momsregistreret hvis det er relevant at vide.

På forhånd tak for jeres tid :)

Kh Jeppe

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om i både betaler leje og benzin. Hvis det kun er benzinen, så er det nemmeste at I selv tanker og muligvis tanker lidt ekstra på som betaling. Alternativt skal I have en regning af Jeres forældre.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Nu ved jeg ikke om i både betaler leje og benzin. Hvis det kun er benzinen, så er det nemmeste at I selv tanker og muligvis tanker lidt ekstra på som betaling. Alternativt skal I have en regning af Jeres forældre.

Nicolaj har helt ret, dog er der under alle omstændigheder ingen momsfradrag.

Reglerne fremgår endvidere af dette link fra SKAT www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=219638&vId=202436&i=25#i219638 , som klart angiver, at det skal være egen bil, hvis eks. reglerne om skattefri befordringsgodtgørelse eller lignende skal anvendes.

Så gør som Nicolaj har foreslået Yes

Med venlig hilsen

Fra København NV
Tilmeldt 28. Jun 09
Indlæg ialt: 12
Fra  Dansk Eventservice Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj og Tonny

Tusind tak for jeres svar!

I praksis vil det så foregå således at vi blot tanker bilen og lægger kvitteringen ind i vores regnskaber som en ganske almindelig udgift?

Og hvis vi i stedet vælger den med regningen fra forældrene foregår det vel på samme måde for os, men skal de oplyse til skat noget sted at de har fået penge fra os, og må betalingen kun være for benzin eller må der også tages højde for udgifter som almen slidtage, forsikringer osv.?

Kh Jeppe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe:

Hej Nicolaj og Tonny

Tusind tak for jeres svar!

I praksis vil det så foregå således at vi blot tanker bilen og lægger kvitteringen ind i vores regnskaber som en ganske almindelig udgift?

Og hvis vi i stedet vælger den med regningen fra forældrene foregår det vel på samme måde for os, men skal de oplyse til skat noget sted at de har fået penge fra os, og må betalingen kun være for benzin eller må der også tages højde for udgifter som almen slidtage, forsikringer osv.?

Kh Jeppe

Hej Jeppe

Ja, husk endelig dokumentationen.

Hvis I modtager en regning, er denne kun til dækning af de faktiske udgifter, hvorfor denne er indkomstneutral hos forældrene og skal ikke indberettes eller lignende. Der skal ikke tages højde for andet, idet regningen så anses for at dække alle omkostningerne ved brug af bilen.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)