Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilmægler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Efter mange år i branchen som traditionel brugtvognsforhandler, går jeg og tænker på at ændre vores koncept.

Ideén er at vi skal fungere næsten udelukkende som bilmæglere, altså salg fra privat til privat, mod et bestemt salær. Vi kan selvfølgelig ordne alle tillægsydelser som klargøring, syn af biler, tilstandsrapporter osv. Endvidere vil jeg tilbyde at købe kundernes biler som de vil give i bytte på en som vi har taget i kommission.

Desuden vil vi selvfølgelig kunne tilbyde finansiering og evt. en garanti, som man ikke har når man handler privat, mod tillæg.

Ideén er at sælger opnår højere pris for sin bil og køber får den billigere end andre på markedet.

Fordelen ved at bruge os er desuden vi har Danmarks bedste annoncering.

Vi kan have et stort sortiment uden at belaste vores kassekredit meget og desuden have mulighed for at tjene på de biler vi kan få ind i bytte på kommisionsbilerne.

Lad mig høre Jeres input, var det noget i ville vælge at benytte Jer af?

Mvh. Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole.

Ideen er god men der er et par ting du skal være opmærksom på.

Jeg har selv haft en autokommission som jeg har valgt at lukke.

Sagen er den at når en privat person vælger en autokommission til at stå for salget af hans eller hendes bil, ja så betegnes denne privatperson pludselig som proffesionel bilhandler... Meget mystisk lov/domme der de senere år er kommet. Men prøv at søg på det på nettet og på FDM.

Det vil kort fortalt sige, at hvis køber har en reklamation på den købte bil, så kan køber faktisk sagsøge den tidligere ejer af bilen, som hvis han var bilhandler og dette kan jo ofte blive en bekostelig affære.. Så du skal nok ikke satse for meget på denne type forretning for jeg tror at inden længe bliver det almindelig kendt at købeloven også gælder hos en autokommission uanset hvor lang og tætskrevet slutseddelen er Wink

Jeg er personlig bekendt med en sag som stadig kører i mellem en af min"tidligere" kunder og en køber. Sagen vedrører et defekt aircon anlæg. Det ser ud til at sælger desværre kommer til at betale selvom det i min verden var en "handel mellem private" og derfor burde der ingen garanti/reklamation være.

Venlig hilsen Bo

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Tak for dit svar.

Med hensyn til garantien er jeg ikke bekymret. Der er en bestemt måde at undgå denne, alternativt opkræve ekstra for at tilbyde køberen garanti.

Hvordan gik det med kunderne, havde du succes med at få kunder i butikken? Og kunne de forstå konceptet?

PS. Gerne ønsker gerne flere input fra Aminoer.

Mvh. Ole

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

He Ole.

Lyder lidt spændende at du har en måde at omgå garantien, vil du ud med fremgangsmåden? Jeg er bor i Aalborg så medmindre du har bilforretning her i området kommer jeg ikke til at konkurrere med dig hvis jeg åbner igen ;-)

Metoden med at opkræve ekstra penge for at yde garanti synes jeg ikke er holdbar.. Ideen med at sælge kommissionsbiler er jo netop at man sparer bilforhandleren`s avance (som jo også dækker hans omkostninger til eventuelle reklamationer) Så hvis køber skal "købe" en garanti bliver det dyrt hvis du som sælger skal være sikker på ikke at sætte penge til. Det bliver et stort regnestykke for hver bil (tror jeg) og dermed tidskrævende...

Lad mig komme med et eksempel:

Seat Altea 1.9 TDI Van årgang 2006. Din vurdering er at bilen kan sælges for 80.000 kr. Dit salær for at sælge bilen for din kunde er 3000+ moms (?) Du finder en køber som betaler 80.000 kr for bilen men også gerne vil købe forsikringen (garantien) til en pris af 5000 kr (?) Kunden kører i bilen i 4 måneder og kommer derefter tilbage med det og kræver et nyt svinghjul og kobling (disse 2 er typiske fejl på denne bil). Værkstedsregning ender på ca 10.000 og du taber dermed både dit salær og din "forsikringspræmie" ydermere kunne man så frygte at bilen kommer igen med en defekt turbo som også er en typisk fejl på Altea...

Men for at vende tilbage til dine spørgsmål: Det gik rigtigt fin med kundetilgang og salg men der skal løbes stærkt for at lave penge når salæret er på 2-3.000 kr pr. bil. Der skal jo sælges minimum 10-15 biler hver måned for bareat få løn... Jeg lukkede kun pga. garantiproblemerne!! Dog undre jeg mig over at vi her i området har 3 store autokommissions huse.....

Nordjyderne er helt med på konceptet Big Smile

Venlig hilsen Bo

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tænkt på at hoppe på den vogn, da jeg tror mange gerne vil ha en kyndig og uvildig person med ind over en privat handel, både med hensyn til bilens stand osv. men også en som kender købsaftaler, undersøger restgæld osv.

Skulle du sætte noget igang tilbyder jeg gerne hjælp i det midt og vestjydske.

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Med hensyn til garantien kan jeg godt forstå dig.

Det er bare lidt ligesom at folk kun kigger på prisen efterhånden, ikke så meget på service og hvor flot bilhuset er længere. Netop derfor tror jeg forretningen vil være holdbar.

Hvad gjorde du med bilerne som skulle gives i bytte?

Kim: Tak for dit input, hvad mener du at du kan være behjælpelig med?

Mvh. Ole

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv været fuldtids aktiv i branchen, men hoppede i 2003 over i en anden grøft. Men handler stadig biler på "fritids basis" og kunne sagtens forestille mig at være "privathandels konsulent" med mindre du regner med selv at kunne dække hele landet.

Tror i mange tilfælde at mange også mangler en person med indblik i priser/prisudviklingen og måske også en der tør gå den frække sælger på klingen når der skal forhandles pris osv.

Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo

Ja det er korrekt der er kommet nye regler omkring kommissionssalg. Hvordan de andre omgåes disse regler kan jeg dog ikke helt gennemskue...

Mvh. Ole

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)