Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nørd sprog uden at oversætte koster mange penge

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:
Steinway: Der er meget stor forskel på at købe en bil, til at få udviklet et stykke software.

Hvori består forskellen?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

steinway:

Casper: Vil du derfor mene at når jeg skal ned og købe en bil skal jeg have en uvildig tredjepart med som rådgiver?

For at sætte det lidt på spidsen hva? Det mener jeg faktisk er en rigtig god ide hvis man ikke har forstand på biler - jeg har gjort det flere gange !!!

Jeg aner ikke et klap om biler, og for at få en god pris på en bil som ofte er en betragtelig investering trækker jeg på mit netværk - der er altid en eller anden eller mange der har forstand på biler - de får så lidt ekstra lommepenge, og jeg får lov at gøre et godt køb :)

Der er rigtig mange ting jeg ikke aner noget som helst om - og har jeg et netværk at trække på gør jeg naturligvis også det, men jeg forventer da at sælgeren kan give mig en god og saglig rådgivning - til trods for at han er sælger - da jeg er af den opfattelse at han under ingen omstændigheder har råd til at miste mig som kunde.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig også kun min egen erfaring, både hvad jeg selv har oplevet - men også hvad jeg af og til læser på nettet/amino.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du køber en bil er det et færdigt og gennemtestet produkt - en hyldevare.

Med venlig hilsen

Casper Schneider

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldkomme ret, Von Münchhausen!

Jeg har selv altid forsøgt at holde den rette balance mellem et højt fagligt niveau og så en måde at forklare kunder på, hvad det er jeg kan gøre for dem, som de faktisk kan forstå.

Jeg ser faktisk en ære i, at kunne formidle teknisk komplicerede ting til ikke tekniske folk, så de forstår det, som er vigtigt for dem at forstå, for at kunne tage de rigtige beslutninger. Som regel synes jeg det lykkes meget godt, og når de ikke gør så velkommer jeg alle spørgsmål. Der er ingen dumme spørgsmål i min bog! :)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give trådstarter ret! For fem år siden da jeg første gang blev selvstændig, faldt jeg selv alt for tit over i den grøft. Nu er det rent faktisk noget jeg og mine kolleger arbejde aktivt med - at gøre os forståelige for kunderne.

Selv ord som CMS, Wordpress og Photoshop kan få en uindviet kunde til at stå fuldstændig af, og den værste følelse du kan efterlade ham med er forvirring - han skulle tværtimod meget gerne opleve at være tryg ved dine evner og ikke mindst den løsning du planlægger til ham.

Så jo, det er et reelt problem for mange i branchen, det er jeg slet ikke i tvivl om. Også for mig, dagligt, og jeg er endda opmærksom på problemet. Alligevel smutter den fra tid til anden, og kunden ser måbende til imens jeg tegner og fortæller.. heldigvis er de fleste efterhånden opdraget til at afkræve en forklaring ;-)

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper: Netop - en bil er et færdigt og gennemtestet produkt; præcis det samme trådstarter leder efter. Han spørger til ændringer til produktet lige så vel som jeg spørger om ekstraudstyr til bilen...

Jeg mener stadig det er præcis samme situation. Sælgeren er i lige så høj grad rådgiver som han er sælger - er han en dårlig rådgiver sælger han formentlig kun én gang.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)