Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsmoms, med eller ikke med? Hjælp!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 14. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Go' eftermiddag Amino.dk

Jeg står med en opgørelse over mit varesalg i december måned.
I denne opgørelse skylder franchisegiver mig xxx kr. for varesalg betalt ved dankort transaktioner.

Før jeg får disse penge på kontoen, så betaler franchisegiver 25% i salgsmoms.

Det vil altså sige:
De skylder mig 5000.- (fiktivt beløb)
Minus 25% salgsmoms = 1000,-
I alt overført til konto: 4000,-

Når jeg nu skal bogfører mit varesalg dankort, så er der jo salgsmoms på denne indtægtskonto. Det vil altså betyde jeg kommer til, at betale salgsmomsen to gange på varesalg dankort.

Hvordan takler jeg dette? Skal jeg bare undlade, at sætte moms på varesalg dankort?

Håber i kan tyde mit problem.

Mvh. Jonas.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Pedersen:

Go' eftermiddag Amino.dk

Jeg står med en opgørelse over mit varesalg i december måned.
I denne opgørelse skylder franchisegiver mig xxx kr. for varesalg betalt ved dankort transaktioner.

Før jeg får disse penge på kontoen, så betaler franchisegiver 25% i salgsmoms.

Det vil altså sige:
De skylder mig 5000.- (fiktivt beløb)
Minus 25% salgsmoms = 1000,-
I alt overført til konto: 4000,-

Når jeg nu skal bogfører mit varesalg dankort, så er der jo salgsmoms på denne indtægtskonto. Det vil altså betyde jeg kommer til, at betale salgsmomsen to gange på varesalg dankort.

Hvordan takler jeg dette? Skal jeg bare undlade, at sætte moms på varesalg dankort?

Håber i kan tyde mit problem.

Mvh. Jonas.

Hej

Der er noget der ikke stemmer her! Hvis er omsætningen på dankort? Hvorfor er omsætningen gået over franchisegiver?

Hvis det er din omsætning, skal franchisegiver afregne det fulde beløb incl. moms! Hvis der er franchisegivers omsætning, så har du reelt ikke noget at gøre med denne, så påvirker det heller ikke dit regnskab.

Hvis du ikke får beløbet incl. moms, vil du ikke kunne afstemme din momspligtige omsætninge, men får en difference på netop omsætningsbeløbet excl. moms, og i værste fald komme til at betale (som du selv konkluderer) moms en gang til af beløbet, i eksemplet yderligere kr. 800,00.

Med venlig hilsen

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)