Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalkrav til ApS, ved efterfølgende strukturændring/ejerskabsforhold.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil sammen med 2 investorer, i den nærmeste fremtid åbne en mindre virksomhed, forventet årlig omsætning er 1 mil. kr. 

Ejerskabforholdet er tiltænkt 25%, 25% og virksomhedens eneste ansatte, jeg selv med 50%. Samlet indskud er ca. 300.000 kr. hvilket dækker samtlige udgifter inkl. lejemålets omkostninger - klar til start.

Der skal naturligvis udarbejdes anpartoverenskomst, kontrakter mv.

Det specielle, og det som mit spørgsmål går på, er at virksomheden grundet konkurrenceelementet, gerne skal åbne indenfor få uger. Jeg er imidlertidig først klar med de påkrævede, personlige godkendelser, til den specifikke stilling i om 2 måneder.

Derfor foreslår mine investeringspartnere, at de i første omgang kan åbne virksomheden i deres virksomheds (samme fagområde, også ApS) CVR, efter et par måneders drift når jeg har mine personlige godkendelser på plads, opretter vi så det planlagte ApS.

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?    (Altså den påkrævede kapital til  det nye ApS, er jo til stede, på trods af en vis afskrivning af inventar efter 2 måneders drift)

På forhånd tak.

Mvh

Niko Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil stærkt tilråde dig/jer at kontakte en advokat med henblik på, at få udarbejdet et dokument, som giver dig en uigenkaldelig ret til at indtræde med din andel, på de vilkår, som I allerede er enige om.

Herudover vil jeg foreslå, at det selskab/Aps, hvor virksomheden skal drives, oprettes med det samme med fordeling af anparterne, således dette kan intræde med samme, alle forhold er på plads, hvilket så vil kunne indgå i ovennævnte dokument.

Endelig skal der forholdes til, hvad der skal ske med den nye virksomheds drift, så længe denne skal foregå i et allerede eksisterende selskab. Her tænker jeg på omsætning, varekøb, eller måske bare en eller anden form for overskudsdeling.

Ved valg af advokat må jeg anbefale dig at vælge en, som hverken du eller dine partnere har anvendt før af hensyn til en optimal rådgivning for alle parter. Tag også din/jeres revisor med på råd omkring disse forhold.

Herved vil mene du vil være godt klædt på, og klar til at indtræde i den aftalte stilling på de aftale vilkår.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)