Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - ejendomsskift

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'ere..

Jeg sidder her og er lidt i problemmer..

Min far har en masse udlejningsejendomme, som han ejere i hans eget navn. Planen er at inden så længere skal mig og min bror være med i det, men hvordan gøres det bedst?

Jeg har hørt at den eneste vej er at man stifter et selvskab som så køber dem. Nogle siger at det kommer 3 forskellige ejendomsmægere og vudere dem så betaler du gennemsnittet, andre mener at du kan købe dem til ejendomvurdering.

Det kan ikke lade sig gøre at man stifter et selvskab hvor

 ejendommene bare bliver ført over i?

Mvh Marc

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes mange forskellige løsninger, så at give et svar her vil ikke føre til noget brugbart. Jeg vil anbefale jer at tage et møde med en kompetent rådgiver, d.v.s. enten en revisor eller advokat, som har indblik i dette.

Der er således flere regler, som kan tages i anvendelse, hvor der også tages højde for arveloven, gaver m.v., idet jeg forudsætter, at det skal være så lempeligt skatte- og afgiftsmæssigt som muligt.

Jeg kan godt assistere, hvis det skulle være interessant. Kontakt over min hjemmeside.

Med venlig hilsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny..

Tak for dit svar. Vi kan ihvertfald blive enig om at hvis det hele er 100 millioner værd, og gælden er på 10 millioner så er det træls at det nye firma skal betale fuld pris. Jeg kender bare ikke reglerne så godt, men vi havde også snakket om at betale prisen for at få en til at lave det på den bedste måde. Ville bare lige høre om der var nogle herinde om vidste lidt om det :)

Mvh Marc

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

Som sagt står mit tilbud ved magt.

Vær endelig opmærksom på, at reglerne om succession kan måske komme i betragtning her. Succession betyder kort og godt, at du og din bror træder i din fars sted på samme vilkår, som han her på tidspunktet for successionen, og skat m.v. skal således først afregnes ved egentlig realisation af aktiverne.

Med venlig hilsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ihvertfald en mulighed der er værd og overveje.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man godt bruge en succession, når det er fra privat til selskab?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc

Jeg har brug for lidt flere oplysninger, så hvis du vil gå over min egen mail, som du finder på min hjemmeside, vil jeg kunne assistere dig bedre.

Men der er som sagt flere muligheder WinkStick out tongue

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)